افزایش قیمت مسکن بیش از نرخ تورم

۲۱م اسفند ،

به گزارش نوساز، مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه ارائه تسهیلات مسکن باید با فرهنگ‌سازی آن همراه باشد گفت:‌ سود بانک‌ها برای ارائه تسهیلات باید معقول و با افزایش سود همراه باشد تا میزان تولیدات در کشود رشد یابد.

وی ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری بانک‌ها برای تولیدات کشاورزی، صنعتی، مسکن باید افزایش یابد تا تولیدکنندگان در این بخش انگیزه پیدا کنند.

خسروی با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش مسکن توسط بنگاه‌داران غیرقانونی است گفت: براساس قانون هر حقی که به فردی واگذار شود قابل انتقال است اما خرید و فروش طرح توسط بنگاهداران پیگیرد قانونی دارد.

وی در ادانه یادآور شد: خرید و فروش طرح توسط اشخاص و متقاضیان تورم‌زا و سبب رواج فساد اقتصادی می گردد.

خسروی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در ابتدای سال ۹۱ همسطح با نزخ تورم بود گفت: متاسفانه در نیمه دوم سال ۹۱ افزایش قیمت مسکن بیش از نرخ تورم بوده است.

این اتحادیه مشاوران املاک در ادامه خاطر نشان کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله دستمزد کارگر، قیمت آهن آلات، سیمان و آجر نقش موثری در بالا رفتن قیمت مسکن داشته‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: براساس آمار شهرداری تهران جواز ساخت در سال ۹۱ بسیار خوب بوده که اثرات آن در سال ۹۲ نمایان خواهد شد.

ئیس اتحادیه مشاور املاک گفت: آموزش لازم برای خریداران و فروشندگان مسکن باید هرچه سریعتر در کشور نهادینه شود.
مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه با آموزش های لازم در خصوص خرید و فروش مسکن باید فرهنگ سازی شود، گفت: فرهنگ سازی و آموزش در خصوص خرید و فروش مسکن، سبب می گردد که برای متقاضیان مشکل ساز شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و دقت در هنگام عقد قرارداد از سوی خریدار، سبب کاهش مشکلات در این بخش می گردد.

خسروی با بیان اینکه بسیاری از فروشندگان و خریداران مسکن باید بدانند که حق دلال و بنگاه دار در هنگام فسخ قرارداد از بین نمی رود، افزود: طبق قانون ۳۵۲، دلاران هر قراردادی که فسخ شود سبب سقوط حق دلال نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر فسخ قرارداد و دبه کردن از سوی فروشندگان مسکن افزایش یافته که این امر سبب ضایع شدن حق دلال می گردد.

خسروی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که قراردادی خلاف شرع باشد، قرارداد مورد نظر فسخ و حق دلال پرداخت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان ۴ اصل را در هنگام خرید باید رعایت کنند، افزود: عدم طمع از سوی متقاضیان، همراه داشتن مشاور خوب، مطالعه قرارداد و سپس امضای آن، خجالت نکشیدن و رو در بایستی خریدار ۴ اصلی است که خریدار مسکن باید آن را رعایت کند.

خسروی در ادامه خاطرنشان کرد: خریدار مسکن باید حتما هنگام بستن قرارداد آن را با دقت کامل مطالعه و سپس امضاء کند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.