افزایش قیمت مسکن در آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از سی ان ان، نرخ بهره وام مسکن در امریکا برای ایجاد تحرک در بازار مسکن به پائین ترین سطح خود رسیده است.

این کاهش شدید به تدابیر هفته قبل بانک مرکزی امریکا (فدرال رزرو) باز می گردد که تصمیم گرفت برای بازگرداندن رونق به بازار مسکن و کمک به پرداخت بدهی وام گیرندگان مسکن به بانکها ماهانه ۴۰ میلیارد دلار اعتبار برای کمک اختصاص دهد.

بنابر اعلام شرکت ضمانت وام مسکن فردی مک، نرخ ثابت متوسط وام سی ساله مسکن از ۳٫۵۵ به ۳٫۴۹ کاهش یافته است. همچنین نرخ ثابت وام مسکن پانزده ساله تا رقم ۲٫۷۷  پائین آمده است.

بانک مرکزی امریکا هفته پیش اعلام کرد این بانک تا اطلاع ثانوی ماهانه ۴۰ میلیارد دلار اوراق بهادار پشتوانه وام مسکن خریداری می کند. هدف این خرید که از آن تحت نام «تسهیلات مقداری۳»  نام برده می شود تحرک بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی از طریق تزریق نقدینگی بیشتر در بازار و پائین آوردن نرخ های بهره وام مسکن است. کسانی که اینک متقاضی استفاده از وام مسکن باشند، چه برای خرید و چه برای بازپراخت بدهی هایشان، از منفعت برندگان درجه اول این سیاست خواهند بود.

به گفته فرانک نوتافت، سراقتصاد دان فردی مک، نرخ های پائین تر وام مسکن برای این هداف در نظر گرفته شده اند که به رونق بازار مسکن کمک کند. نرخ بهره پائین و موجودی کم واحدهای قابل عرضه از طرفی موجب افزایش ارزش خانه و از طرف دیگر موجب افزایش معاملات مسکن شده است.

چهارشنبه، انجمن ملی بنگاه های معاملات املاک امریکا از ۷٫۸ درصد سود فروش خانه های مالکیت دار قبلی نسبت به سال قبل خبر داد. اداره آمار هم گزارش کرده است که ساخت و ساز مسکن و کسب مجوز ساخت در ماه مرداد به مقدار قابل ملاحظه افزایش یافته است. دیگر اطلاعات نیز حکایت از آن دارد که بالاخره قیمت مسکن بعد از سالها سقوط برای نخستین بار یک روند افزایشی را تجربه کرده است.

 پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.