افزایش مصنوعی ۲۰-۵۰ درصدی نتایج بنچمارک گلکسی نوت ۳ سامسونگ

ممتازنیوز:

براساس تحقیقات بسیار خوبی که Ars Technica انجام داده، می توان تایید کرد که سامسونگ برروی گلکسی نوت ۳ با انجام کارهایی بطور مصنوعی نسبت به ارتقا نتایج بنچمارک آن اقدام کرده است. اسمارت فون Samsung Galaxy Note 3 نسخه اسنپ دراگون ۸۰۰ در برابر اسمارت فون جی ۲ ال جی که از پردازنده ای مشابه بهره می برد تست شد و با توجه به اینکه قطعات داخلی آنها یکی است، این نوت ۳ بود که با اختلاف جلوتر از رقیب خود قرار گرفت.

2

با استفاده از یک سیستم مانیتور کردن CPU، وبسایت Ars Technica موفق به بدست آوردن نتایج بنچمارک واقعی شد. جالب اینجاست هنگامی که یک اپلیکشن که مربوط به بنچمارک گیری است در حال اجرا می باشد، هر چهار سی پی یو با حداکثر توان در یک زمان با کلاک اسپید ۲.۳ گیگاهرتزی کار می کنند، اما هنگامی که آن برنامه در حالت idle است، سه هسته خاموش و یک هسته با کلاک اسپید ۳۰۰ مگاهرتز کار می کند.

برای بدست آورن نتیجه واقعی در مورد این مشکل، از نسخه اختصاصی Geekbench 3 استفاده شد. از آنجایی که سیستم تشخیص بنچمارک (برروی نوت ۳) براساس نام بسته اپلیکشن کار می کند، Ars با تغییر نام بسته به CPU محیطی مشابه محیط idle را برای آن ایجاد کرد (سه هسته خاموش و یک هسته با کلاک اسپید ۳۰۰ مگاهرتز در حال اجرا) و به نتایج واقعی دست پیدا نمود.

1

در واقع نتیجه بنچمارک Geekbench 3 بطور مصنوعی حدود ۲۰ درصد و نتیجه بنچمارک Linpack حدود ۵۰ درصد نسبت به عدد واقعی افزایش داشته است.البته بدون این ارتقا، نتایج بنچمارک نوت ۳ در حدود نتایج LG G2 می باشد، یعنی دقیقا چیزی که از این فبلت انتظار می رود.

نکته دیگر این است که سورس کد نوت ۳ نشان دهنده ” LCD frame rate adjustment ” است، پس احتمالا در مورد GPU نیز اینچنین کاری انجام گرفته است. در حالیکه هنوز ۱۰۰ درصد مشخص نیست که دقیقا چه بخش هایی در این کار هدف قرار گرفته اند، به نظر می رسد که سامسونگ بخش بنچمارک ها را هدف قرار داده است. کاری که یک تقلب به حساب می آید.

gsmarena , arstechnica

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.