افزایش منابع صندوق توسعه ملی

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی از افزایش ۹ میلیارد دلاری منابع صندوق طی چهار ماه قبل خبر داد

به گزارش مهر، سید صفدر حسینی در دیدار با سفیر آلمان، با اشاره به سوابق اعضای تازه هیئت عامل این صندوق در عرصه‌ها و نهادهای موثر بین‌المللی اعم از سازمان خواروبار جهانی و کشاورزی و بانک جهانی، گفت: سوابق بین‌المللی قابل توجه اعضای تازه هیئت عامل صندوق توسعه ملی که با حکم رئیس‌جمهور منصوب شده‌اند، حاکی از رویکرد دولت تدبیر و امید و مدیریت صندوق توسعه ملی برای برقراری ارتباط با مجامع بین‌المللی و ورود به بازارهای جهانی است.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی با تأکید بر تامین منابع مالی برای سرمایه‌گذاران خارجی تا سقف ۵۰ درصد هزینه پروژه و تمایل به حضور سرمایه‌گذاران آلمانی در ایران، گفت: بهبود سطح روابط تجاری و صنعتی و سرمایه‌گذاری دو کشور از طریق استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی، به نفع دو طرف است.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از زمان و برنامه‌ریزی برای تقویت روابط بین بخش‌های خصوصی ایران و آلمان تأکید کرد و با اشار ه به منع قانونی برخورداری دولت و شرکت‌های دولتی از تسهیلات صندوق توسعه ملی، گفت: طبق قانون، صندوق توسعه ملی مجاز به اعطای وام تنها به بخش‌های تعاونی و خصوصی است.

حسینی در عین حال با بیان اینکه دولت یازدهم دارای نگاه توسعه‌ای و برنامه‌محور است، گفت: هسته مرکزی تلاش صندوق توسعه ملی، تقویت بخش خصوصی است و دولت امکان دست‌اندازی به منابع صندوق را ندارد و حتی در مورد اجرای پروژه‌های دولتی هم فقط به پیمانکار بخش خصوصی مجری پروژه تسهیلات داده می‌شود و بخش خصوصی مسئول بازپرداخت وجوه با ساز و کار تعیین شده است.

بر طبق این گزارش، میکائیل بارون فون اونگرن اشترنبرگ، سفیر آلمان نیز با اشاره به علاقمندی دولت آلمان برای تسریع در حل‌وفصل موضوع هسته‌ای ایران، اذعان داشت: هیئت مذاکره‌کننده ایرانی بسیار هوشمندانه ظاهر شده و علی‌رغم کار بسیار دشواری که در پیش داشته، موفقیت‌های شایانی حاصل کرده است.

وی حضور هیات‌های گوناگون اقتصادی و تجاری اروپایی و نیز وزرای کشورهای اروپایی در تهران را معرف تغییر در رویکرد جهان نسبت به ایران دانست و ابراز امیدواری کرد: با رفع کامل تحریم‌ها فرصت همکاری‌های بسیار گسترده بین دو کشور فراهم شود.

سفیر آلمان با بیان اینکه هم سیاستمداران و هم فعالان اقتصادی آلمان علاقمند به رفع تحریم‌ها و بهره‌مندی از فرصت‌ها می باشند، تصریح کرد: در آلمان این فعالان اقتصادی می باشند که موافقتنامه‌ها را امضا می‌کنند و دولت فقط آنها را به هم معرفی و بسترسازی می‌کند.

سفیر آلمان در این دیدار از رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی برای شرکت در کنفرانس NUMOV که در ماه ژوئن در هامبورگ برگزار می‌شود دعوت کرد و آن را فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی آلمان دانست.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.