افزایش منطقی جمعیت با تقویت حرفه مامایی میسر است

در حال حاضر وضعیت حاکم بر مراقبت های دوران بارداری و سیاست های سازمان های بیمه گذار، برنامه ریزی در مورد ازدیاد جمعیت را با مشکل مواجه می کند لذا افزایش جمعیت با تقویت حرفه مامایی میسر است.

دکتر ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: حرفه مامایی تنها شغلی است که ارتباط عاطفی، علمی و انسانی را در حین بارداری و هنگام زایمان با زنان برقرار می کند.
وی ادامه داد: تقویت این حرفه (مامایی) و حفظ استقلال شغلی آنان می تواند نقش موثری بر خوشایند سازی زایمان و تولدهای طبیعی ایفا نماید.
خداکرمی خاطرنشان کرد: سیستم سلامت کشور برای رسیدن به سیاست های کلان نظام می بایست از سطح اول سلامت که پزشک خانواده است تا آخرین سطح با سپردن مقوله سلامت زنان، مادران باردار و نوزادان به ماما و تقویت این حرفه و به خصوص احترام به استقلال حرفه ای و مهارت ماما این امر را تسهیل نماید.
وی متذکر شد: در این میان نقش سازمان های بیمه گذار در پوشش بیمه ای خدمات مامایی و عقد قرارداد مستقیم با ماما به کمک دسترسی عادلانه آحاد جمعیت به خدمات مطلوب و با کیفیت کمک می کند./عط


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. معصومه بهارلو:

    با سلام.تصور میکنم برای دستیابی به جامعه ای که در ان مامابتواند جمعیت تحت پوشش خود راجزیی از خود که نه تمامی وجود خویش تلقی کند باید به استقلال حرفه مامایی به صورت جدی تر نگاه کرد بنابراین نه تنها موافقت که حمایت همه جانبه خود را از فرمایشات سرکار خانم ناهید خدا کرمی را اعلام میدارم.
    بهارلو عضو سازمان نظام پزشکی ابادان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.