افزایش واردات نفت اروپا از ایران

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، کمیسیون اروپا در پایگاه خبری خود(یورواستات) جدیدترین آمار مربوط به واردات نفت اروپا از ایران را منتشر کرده است که نشان می دهد در ماه ژوئن(خرداد) واردات نفت ایران توسط اروپا با رشد ۲۵ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است.
این در حالی است که اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری میلادی طرح تحریم نفت ایران را به تصویب رسانده و فرصتی شش ماهه را برای اعضای این اتحادیه در نظر گرفته بود تا وابستگی خود به نفت ایران را به صفر برسانند.
بر اساس این گزارش کل واردات نفت اروپا از ایران در ماه می(اردیبهشت) بالغ بر ۱.۳ میلیون تن معادل ۳۳۶ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم با رشد ۲۵ درصدی به ۱.۶۲۷ میلیون تن معادل ۴۲۰ هزار بشکه در روز طی ماه ژوئن رسیده است.
در ماه می۳ کشور و در ماه ژوئن ۴ کشور اروپایی از ایران نفت وارد کرده اند. مشتریان نفتی ایران در ماه ژوئن عبارتند از یونان، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه. اتریش که در ماه می ۵۸ هزار تن نفت از ایران وارد کرده بود در ماه ژوئن این رقم را به صفر رسانده است اما در مقابل، واردات نفت یونان و اسپانیا از صفر در ماه می به ترتیب به ۱۰۲ هزار تن و ۴۰۹ هزار تن در ماه ژوئن رسیده است. واردات نفت ترکیه از ایران نیز طی این دو ماه تغییر محسوسی نداشته است. ترکیه در ماه می ۶۸۲ هزار تن و در ماه ژوئن ۶۸۴ هزار تن نفت از ایران وارد کرده است. واردات نفت ایتالیا از ایران نیز در ماه ژوئن ۲۲ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته و از ۵۶۰ هزار تن به ۴۳۲ هزار تن رسیده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.