افزایش واردات نفت مانگالور هند از ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس پالایشگاه مانگالور هند با توضیح اینکه واردات نفت ایران برای دهلی‌نو مهم است، گفت: از این ماه، مانگالور ماهانه پنج محموله ۸۵ هزار تنی از ایران وارد می‌کند.

خبراقتصادی: به گزارش بلومبرگ، هند به منظور مقابله با کاهش ارزش روپیه در نظر دارد تا واردات نفت از ایران را افزایش دهد اما این اقدام می‌تواند این کشور را با تحریم‌های تجاری آمریکا مواجه کند.

رئیس پالایشگاه مانگالور هند گفت:این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین خریدار هندی نفت ایران، در نظر دارد تا پس از این ماهانه ۵ محموله ۸۵ هزار تنی از ایران وارد کند. این درحالی است که این پالایشگاه در ماه آگوست ۳ محموله نفتی از ایران خریداری کرده است.

برآورد شده است که محموله‌های نفتی وارداتی از تنها تولیدکننده نفت در جهان که پول نفت به روپیه را می‌پذیرد، در سال منتهی به ۳۱ ماه مارس به ۴ میلیون تن خواهد رسید درحالی‌که این میزان در ۱۲ ماه قبل برابر با ۳٫۹ میلیون تن بود.

هند از جمله کشورهایی است که معافیت از تحریم‌های آمریکا را دریافت کرده است.

مانموهان سینگ اول‌وزیر هند به دنبال گزینه‌هایی برای احیای اقتصاد ۱٫۸ تریلیون دلاری این کشور است که برای تامین ۸۰ درصد انرژی مورد نیاز خود به واردات از کشورهای دیگر وابسته است؛ همچنین وی در تلاش است تا از خروج هرچه بیشتر سرمایه از هند جلوگیری کند.  بنابراین گزارش، این امر سبب کاهش ارزش روپیه در برابر دلار می گردد بطوریکه در سال جاری ارزش روپیه به میزان ۱۷ درصد در برابر دلار کاهش یافت.

رئیس پالایشگاه مانگالور تصریح کرد: واردات نفت از ایران بسیار مهم است چراکه از خروج دلار از هند به میزان بسیار جلوگیری می‌کند.ما می‌توانیم بخشی از پرداخت‌هایمان را به روپیه انجام دهیم. بر سر این موضوع توافق شده است.

پالانیاپان چیدامبارام وزیر دارایی هند ماه قبل به خبرنگاران گفت که دهلی‌نو در حال برررسی افزایش واردات نفت از ایران بدون نقض تحریم‌های سازمان ملل است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.