افزایش کارمزد جایگاه‌هایCNG پیش از مرحله دوم هدفمندی/ تشریح کارمزد ویژه جایگاه‌های تازه

۱۳م آذر ،

1256-2.jpg

یکی از مدیران شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی ایران با تاکید بر این‌که کارمزد جایگاه‌های CNG پیش از مرحله‌ی دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها افزایش می‌یابد، جزییات کارمزد ویژه جایگاه‌های تازه CNG را تشریح کرد.

شهرام اسد‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این‌که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خواستار سامان‌بخشیدن و توسعه و تثبیت صنعت CNG است، گفت: این شرکت پیشنهاد افزایش کارمزد جایگاه‌های CNG را داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش کارمزد جایگاه‌داران CNG همزمان با مرحله‌ی دوم اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها انجام خواهد شد، اعلام کرد: پیشنهاد کرده‌ایم که در صورت امکان افزایش کارمزد این جایگاه‌داران پیش از اجرای مرحله‌ی قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها صورت گیرد.

به گفته‌ی مجری ساخت و توسعه جایگاه‌های CNG، البته در نهایت سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها در مورد نرخ افزایش کارمزد و زمان آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در حالی که سبب افزایش کارمزد جایگاه‌داران سی.ان.جی توقف مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده بود، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور هم از افزایش کارمزد این جایگاه‌داران در سال جاری خبر داد و تاکید کرد که با وجود افزایش کارمزد نرخ عرضه گاز سی.ان.جی افزایش نمی‌یابد.

عبدالله جلالی – قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور- پیش از این به ایسنا گفته بود: کارهای اداری افزایش کارمزد جایگاه‌داران CNG انجام شده است و تنها باید در مورد شیوه‌ی اجرای آن تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با اذعان به این که کارمزد فعلی جایگاه‌داران سی.ان.جی جوابگوی هزینه‌های آنها نیست اعلام کرده بود: کارمزد این جایگاه‌داران از ۴۰ تومان به ۶۰ تومان به ازای هر متر مکعب افزایش می‌یابد.

با وجود این اردشیر دادرس – رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی.ان.جی- با اظهار این‌که افزایش کارمزد جایگاه‌داران در سال جاری تنها در حد حرف است از تعیین نرخ کارمزد ۶۰ تومانی به ازای هر متر مکعب گاز گله‌مند و معتقد بود که نرخ کارمزد امسال باید ۷۰ تومان باشد.

کارمزد ویژه جایگاه‌های تازه پنج ساله است

این مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی ایران در مورد سبب کارمزد ویژه جایگاه‌های تازه CNG نیز توضیح داد: بعد از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای آنکه راهکاری تازه متناسب با شرایط روز برای ساخت و توسعه‌ی جایگاه‌های CNG ارائه دهد، پیشنهاد کارمزد ویژه را داد.

اسد‌پور افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بعد از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها رغبت بخش خصوصی و توجیه اقتصادی برای خرید تجهیزات جایگاه CNG کاهش یافته است، به همین سبب پیشنهاد کارمزد ویژه به مسوولان امر ارائه شد.

مجری ساخت و توسعه جایگاه‌های CNG در مورد کارمزد جایگاه‌های تازه CNG توضیح داد: این کارمزد به مدت پنج سال و جدا از کارمزد فعلی به جایگاه‌داران تازه پرداخت می‌شود.

وی البته پرداخت کارمزد ویژه به جایگاه‌های تازه CNG را نیز مشروط دانست و توضیح داد: کارمزد ویژه به جایگاه‌دارانی اعطا می‌شود که تجهیزات مورد نیاز را خودشان بیاورند.

پیش از این جلیل سالاری – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران- با اشاره به این که تعداد خودروهای گاز سوز هشت برابر جایگاه‌های عرضه گاز سی.ان.جی است، از پرداخت کارمزد ویژه به جایگاه‌های تازه سی.ان.جی برای تشویق بخش خصوصی به ساخت این نوع جایگاه خبر داده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.