افزایش کیفیت بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران

افزایش کیفیت بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران

عصرخودرو : یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به توقف خرید بنزین سوپر توسط پالایشگاه نفت تهران، اعلام کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های جدید در پالایشگاه تهران کیفیت بنزین تولیدی مطابق با استاندارد یورو ۴ و ۵ اروپا ارتقا یافت.

به نقل از مهر با اشاره به توقف کامل خرید بنزین سوپر توسط پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران، گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بنزین سوپر از پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند خریداری شده بود که با افتتاح این طرح‌های جدید پالایشگاهی نیاز به خرید بنزین سوپر و یا سایر افزودنی‌ها منتفی شده است.

مدیر عامل پالایشگاه نفت تندگویان تهران با اعلام اینکه توقف خرید بنزین سوپر علاوه بر دستاوردهای زیست محیطی منجر به افزایش حاشیه سود این پالایشگاه نفت هم خواهد شد، تصریح کرد: همزمان با تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ در پالایشگاه‌ها، با تولید خودروهایی با استاندارد بالای جهان در داخل کشور و استفاده از سوخت با استاندارد اروپا بیش از گذشته منجر به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شود.

 

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی فعالیت پالایشگاه نفت حاشیه پایتخت، توضیح داد: در سالهای اخیر سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای برای کاهش آلایندگی در پالایشگاه نفت شهید تندگویان انجام شده است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های زیست محیطی در پالایشگاه نفت تهران عملیاتی شده است، اظهار داشت: با راه اندازی واحد استحصال گوگرد از فرآوردههای نفتی با سرمایه گذاری بیشتری واحد تصفیه گازهای واحد گوگرد هم در پالایشگاه احداث شده است و گازهای آلاینده خروجی از دودکش واحد گوگرد را حذف می کند.

 

به گفته بابائی در شرایط فعلی پالایشگاه نفت شهید تندگویان تهران نخستین پالایشگاه نفت ایران بوده که اقدام به تولید و عرضه گازوئیل کم گوگرد با استاندارد یورو ۵ اتحادیه اروپا کرده است.

یکشنبه ۱۲ شهریور   ۱۵:۳


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.