افزایش کیفیت محیط شهری گامی بلند به سوی ارتقا رضایت شهروندان

شهردار منطقه ۹ پس از بازدید از سطح نواحی منطقه به همراه شهرداران نواحی و رؤسای ادارات اظهار داشت: افزایش کیفیت محیط شهری گامی بلند به سوی ارتقا رضایت شهروندان است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران نصرا… آبادیان افزود: رشد کلان شهری مانند تهران و توسعه کالبدی آن، موجب بروز بحران های مختلف در زندگی شهری نظیر مشکلات محیطی شده است.

وی ادامه داد: لزوم توجه به مفهوم کیفیت و ارتقاء محیط شهری بیش از پیش احساس می شود و یکی از راهکارهای مقابله با موانع و مشکلات شهروندان و حل آنها و بهبود کیفیت محیط شهری حضور مسئولان عالی رتبه شهری در بین مردم رویارویی با این موانع و تصمیم جهت رفع این مشکلات است.

آمرکعبی فر قائم مقام شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه بازدیدهای مستمر و نیاز سنجی محلات با توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان مؤثر است افزود: همواره با دیگر مسئولان این شهرداری در بین شهروندان منطقه حضور یافته و مشکلات و معضلات آنان را از نزدیک جویا می شویم.

وی با اشاره به توسعه سرانه سرای محلات در منطقه افزود: این شهرداری سعی بر این دارد با ساخت سرای محلات به عنوان یک فضای کالبدی به ساماندهی و توسعه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات ورودی غربی پایتخت کمک کند و مدیریت محله را با هدف افزایش مشارکت ساکنان محله در تصمیم گیریهای شهری گسترش دهد.

کعبی فر سرای محله را فرصتی مناسب برای مشارکت شهروندان در مسایل شهری بر شمرد و گفت: شهروندان براحتی می توانند کارکردهای خود را در مجموعه سرای محلات به نمایش گذاشته و در کنار ارگانهای دولتی در توسعه پایدار شهر خود سهیم شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم سرای محلات و مشارکت شهروندان در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی تاکید کرد: مشارکت فعال شهروندان در پیشبرد اهداف مدیریتی و رسیدن به پایداری اجتماعی همگام با اهداف توسعه پایدار امری اجتناب ناپذیر است، بنابراین این سرای محلات راهکاری مفید برای استفاده از قابلیتهای شهروندان است که تجربه راه اندازی در دیگر شهرهای کشور نشان از موفقیت این امر دارد.

شهردار منطقه ۹ در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح منطقه اظهار داشت: توسعه فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و مشارکت مردم محله در اداره جامعه راهکاری برای کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی و آسیب های وارده به جوانان است.

وی تصریح کرد: در این راستا از تمامی ظرفیت های موجود محلات بهره گرفته و در جهت توانمندسازی شهروندان در زمینه های مختلف اقدامات اساسی و زیر بنایی را در دستور کار قرار داده ایم./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.