افزایش ۱۷ درصدی واردات خودرو به کشور

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی شش ماهه نخست سال مبلغ ۲۲,۱۳۶ دلار (نزدیک به۳٫۹۱ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش ۳٫۴۶ درصدی مواجه بوده است

افزایش ۱۷ درصدی واردات خودرو به کشور

طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری واردات خودرو به کشور ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا و بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی شش ماهه نخست سال مبلغ ۲۲,۱۳۶ دلار (نزدیک به۳٫۹۱ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش ۳٫۴۶ درصدی مواجه بوده است و کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری به طور عمده شامل امارات، جمهوری کره و کویت است.

همچنین ارزش این میزان واردات با رشد ۲۱ درصدی بالغ بر ۴۲۹ میلیون دلار شد. سهم واردات خودروهای سواری از کل واردات کشور در نیمه نخست امسال به حدود ۱٫۶۲ درصد رسیده است.

همچنین میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی شش ماهه نخست سال مبلغ ۵,۶۶۴ دلار بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش ۱۰٫۷۳ درصدی مواجه بوده است و عمده کشورهای مقصد صادرات خودروی سواری طی شش ماهه نخست سال ،عراق، اوکراین و افغانستان بوده اند.

در این راستا مبادلات بازرگانی با کشور عراق با اختصاص ۴۲٫۷۳ درصد از سهم تراز مثبت بازرگانی، بیشترین سود را برای کشورمان به همراه داشته و امارات متحده عربی نیز با اختصاص ۲۵٫۶۷ درصد از سهم تراز منفی بازرگانی، بیشترین سود را از تجارت با کشورمان به دست آورده است.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.