افزایش ۲۰ تومانی کارمزد جایگاه‌های سی ان جی

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

دولت پس از کش و قوس طولانی با افزایش کارمزد جایگاه‌های سی ان جی از ۴۰ به ۶۰ تومان موافقت نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران  پس از اجرای قانون هدفمند نمودن یارانه‌ها مشکلاتی گریبان‌گیر جایگاه داران سوخت سی ان جی (گاز فشرده طبیعی) شد که حتی این مشکلات بعضی از جایگاه های سی ان جی را نیز تعطیل نمود.

از این رو بحث‌هایی بین جایگاه‌داران و دولت مطرح می‌شد و همواره جایگاه‌داران درخواست می‌کردند، تا کارمزد سوخت سی ان جی که یک بار در سال ۸۹ از رقم ۲۹ تومان به ۴۰ تومان رسیده بود، برای بار دوم به ۶۰ تومان برای هر متر مکعب گاز افزایش یابد و حتی رقم‌هایی معادل ۷۰ تومان نیز مطرح می‌شد، اما همواره دولت با افزایش نرخ کارمزد جایگاه‌داران به سبب کمبود بودجه مخالفت می‌کرد.

در روزهای اخیر نیز این مشکلات همچنان ادامه دار بود، تا آنکه دولت پس از ۲ سال در اولین قدم موافقت نمود، تا جایگاه‌های سی ان جی درجه بندی شوند و کارمزد پرداختی به آنها براساس رتبه بندی تعیین شود، اما اخیرا دولت اعلام نموده است که با افزایش نرخ کارمزد جایگاه‌ها از ۴۰ تومان به ۶۰ تومان موافق است و در چند روز آینده نیز این مصوبه ابلاغ می‌شود.

براین اساس پیش بینی می‌شود که دولت کارمزد حداکثر را به جایگاه‌هایی اختصاص دهد که از نظر رتبه در درجه‌های بالاتری قرار دارند که این امر سبب بهبود کیفیت خدمت رسانی به مردم و مصرف نمایندگان سی ان جی می‌شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.