افزایش ۵۶ دلاری قیمت طلا

۳۱اردیبهشت،

بینا- قیمت جهانی طلا با افزایش ۵۶ دلاری نسبت به روز قبل به ۱۳۹۸.۳۰ دلار در هر اونس رسید و این در حالی است که بهای این فلز به کانال ۱۴۰۰ دلاری نیز وارد شده بود.

به گزارش بنکر (Banker)،به نقل از فوربس، قیمت جهانی طلا که در ۳ روز قبل بیش از ۴۴ دلار کاهش یافته و به ۱۳۴۲٫۶۰  دلار در هر اونس رسیده بود، امروز، سه‌شنبه دوباره به کانال ۱۴۰۰ دلاری بازگشت.
این فلز گران‌بها از آغاز به کار بازارهای جهانی در رفت و برگشت به کانال ۱۴۰۰ دلاری در نوسان است. قیمت هر اونس طلا در لحظه مخابره این خبر ۱۳۹۸٫۳۰ دلار معامله شد که نسبت به روز قبل ۵۵٫۷ دلار افزایش یافته است.
طلا امروز به ۱۴۰۲٫۶۰ دلار در هر انس نیز افزایش یافت و این درحالی‌ است که این فلز گران‌بها روز قبل تا ۱۳۳۸٫۸۵ دلار در هر اونس نیز سقوط کرده بود.
قیمت جهانی طلا از پایان روز قبل روند صعودی به خود گرفت و از عوامل این افزایش کاهش ارزش دلار و به تبع آن افزایش قیمت نفت عنوان شده است.
از دیگر عوامل این افزایش ناگهانی، انتشار یافتن گزارشی از سوی موسسه اعتبارسنجی مودی است مبنی بر اینکه اگر آمریکا در حل مشکلات بودجه‌ای خود در سال ۲۰۲۲ موفق عمل نکند، این موسسه ناچار است تا اعتبار بدهی دولت آمریکا را کاهش دهد. همچنین، ارزش ین واحد پولی ژاپن نیز در برابر دلار افزایش یافت.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.