افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه سواری‌های بین شهری

۲۴اردیبهشت،

رییس اتحادیه سواری کرایه کشور از افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه این بخش از ناوگان خبر داد.

رحمت حاج‌محمدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: طی چند روز قبل نرخ سواری کرایه بین‌شهری ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: درخواست ما از سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور و وزارت راه و شهرسازی، افزایش بیش از ۳۵ درصدی نرخ کرایه سواری‌های بین‌شهری بود که تنها با ۱۰ درصد آن موافقت شد.

رییس اتحادیه سواری کرایه کشور گفت: افزایش نرخ کرایه سواری‌های بین‌شهری با هماهنگی سازمان راهداری و پس از تصویب سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اجرا شده است.

حاج‌محمدعلی در بیان مشکلات رانندگان سواری‌های کرایه‌ای بین‌شهری خاطر نشان کرد: در شرایطی که نرخ لاستیک و تعمیرات ماشین بیش از دو برابر افزایش یافته، افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه به رانندگانی که با مشکلات شدید مالی دست به گریبان می باشند، کمک نمی‌کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۴۳ هزار دستگاه سواری کرایه در جاده‌های کشور تردد می‌کنند که بخشی از آنها نیازمند تعمیر یا جایگزینی با ناوگان تازه می باشند اما مشکلات مالی موجود اجازه این امر را نمی‌دهد.

به گفته رییس اتحادیه سواری کرایه کشور برای نوسازی ناوگان کرایه‌ای بین‌شهری که مسافران را در جاده‌های کشور جابه‌جا می‌کنند، نه وام نوسازی و نه کمک هزینه برای تعمیرات و جایگزینی خودروهای تازه ارائه نمی‌شود.

وی از مسئولان خواست برای بالا‌بردن امنیت این بخش از حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور اقدامی فوری در نوسازی ناوگان و نیز رسیدگی به وضعیت معیشتی رانندگان و صاحبان خودروها انجام دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.