افزایش ۱۴۱ درصدی ارزش معاملات “فرابورس”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ارزش معاملات فرابورس از ابتدای سال‌جاری تا هجدهم دی‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۴۱ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از ابتدای سال‌جاری تا هجدهم دی‌ماه ۲۹ هزار و ۸۵۵ میلیون ورقه به ارزش ۲۲۷ هزار و ۹۴ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است که به لحاظ حجم و ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب افزایش ۳۷ و ۱۴۱ درصدی را نشان می‌دهد. دفعات معاملات نیز در همین بازه زمانی از رشد ۱۶۱ درصدی برخوردار بوده که نشان از اقبال سرمایه‌گذاران به معامله در فرابورس ایران دارد.

همچنین ارزش معاملات بازارهای فرابورس در سومین هفته دی‌ماه با جابه‌جا‌یی ۹۸۴ میلیون اوراق بهادار به ۵ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال رسید.

در بررسی حجم و ارزش معاملات به تفکیک بازارهای فرابورس نیز طی هفته قبل در بازار اول ۳۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۸۷۱ میلیارد ریال و در بازار دوم  ۳۱۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۱۷۶۱ میلیارد ریال مبادله شد. 

براساس این گزارش ممتاز به نقل از طی هفته منتهی به ۱۸ دی در بازار ابزارهای نوین مالی شاهد داد و ستد ۷ میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال بودیم و در بازار پایه نیز ۲۷۱ میلیون برگه سهم و حق‌تقدم به ارزش ۷۲۲ میلیارد ریال دست به دست شد.
 
انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.