افزایش ۲۰ میلیون تنی ظرفیت تولیدات پتروشیمی در دولت نهم و دهم

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، از سال ۱۳۸۴ تاکنون طرح های الفین هفتم پتروشیمی مارون، متانول چهارم پتروشیمی زاگرس، آروماتیک چهارم پتروشیمی برزویه، آمونیاک و اوره چهارم پتروشیمی پردیس، PTA/PET دوم پتروشیمی تندگویان، پلی اتیلن سبک پتروشیمی لاله و الفین دهم پتروشیمی جم به بهره برداری رسیده است.

همچنین طرح های پلی اتیلن سنگین عسلویه در پتروشیمی مهر، اتیلن عسلویه پتروشیمی مروارید، پلی اتیلن سبک پتروشیمی امیرکبیر، اسید فسفریک آریا فسفریک و کلرآلکالی و پی وی سی اروند در پتروشیمی اروند نیز از دیگر طرح هایی است که در دوره مدیریت دولت های نهم و دهم به بهره برداری رسیده است.

تمامی این طرح ها در مناطق عسلویه و ماهشهر اجرا شده است و بعنوان مهمترین طرح های بخش پتروشیمی، توسط محمود احمدی نژاد افتتاح شده است.

همچنین طی این سالها نیروگاه فجر ۲ پتروشیمی فجر با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات برق و ۷۴۰ تن بخار در ساعت، واحد پایلوت MTP با ۶۰۰ گرم در ساعت پروپیلن، واحد پایلوت VAM، با ظرفیت ۳ کیلوگرم وینیل اسات منومر و واحد دمو پلنت MTP با ظرفیت تولید ۴۰ کیلوگرم پروپیلن در ساعت به بهره برداری رسیده است.

یادآور می شود؛ اسکله دوم مایعات صادراتی توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با ظرفیت ۲٫۴ میلیون تن در سال به بهره برداری رسید.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۳۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.