افزایش ۳ برابری قیمت اتوبوس های دوکابین پایتخت

این خبر امروز دوشنبه ۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

افزایش ۳ برابری قیمت اتوبوس های دوکابین پایتخت

ععصر خودرو : مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه قرارداد ورود اتوبوس های دوکابین برمبنای دلار iبه قیمت حدود هزار و ۲۰۰ تومان منعقد شده بود گفت: با افزایش قیمت ارز، قیمت همه شده هر اتوبوس دوکابین بیش از ۳ برابر افزایش یافته که این مساله فشار بسیاری را iبه مدیریت شهری و مجموعه اتوبوسرانی وارد می نماید.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا مهندس پیمان سنندجی افزود: براساس قانون ۸۲/۵ درصد iبها اتوبوس هایی که در ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت می نمایند را باید دولت بپردازد اما متاسفانه این مهم تاکنون محقق نشده و شهرداری تهران تا امروز iبه تنهایی iبها ورود اتوبوس های باکیفیت و استاندارد دوکابین را پرداخته است.
وی افزود: امسال نیز قرار بود بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین تازه وارد شبکه خطوط اتوبوسرانی تهران و حومه شود که تاکنون ۷۵ دستگاه از این اتوبوس ها وارد ناوگان شده و تا آخر سال باید بقیه اتوبوس ها iبه مرور وارد خطوط شوند.
سنندجی گفت: با توجه iبه افزایش قیمت همه شده اتوبوس های دوکابین در حال رایزنی هستیم که برای ورود سری تازه اتوبوس ها با مشکل برخورد نکنیم.
وی در ادامه در خصوص یارانه های بلیت اتوبوس گفت: براساس برآوردی که در بودجه سال ۹۱ صورت گرفته ، انتظار می رود امسال ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه بلیت iبه اتوبوسرانی تهران از سوی دولت پرداخت شود اما تاکنون چیزی از این ردیف اعتبارات پرداخت نشده است.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه در خصوص احداث خطوط تازه سامانه BRT گفت: احداث ۲ خط تازه از اتوبوس های تندرو در دستور کار قرار دارد که مانده که عملیات اجرایی احداث خط ۸ این سامانه حدفاصل پایانه جنوب تا ترمینال خاوران تا پایان سال محقق خواهد شد و پس از این پروژه، احداث خط تازهی از اتوبوس های BRT در بزرگراه صدر دنبال خواهد شد.
وی ابراز امیدواری نمود که با حمایت های همه جانبه ، روند ورود سری تازه اتوبوس های دوکابین با خلل و وقفه مواجه نشود تا همزمان با iبهره برداری از خطوط تازه سامانه اتوبوس های تندرو، اتوبوس های مورد نیاز این سامانه نیز وارد ناوگان شوند.

دوشنبه ۸ آبان   ۴:۸

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.