افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی قیمت ها دربازار موبایل

۱۳م آذر ، قیمت گوشی تلفن همراه از اواخر هفته قبل تاکنون با افزایش همراه بوده تا آنجا که بهای اکثر گوشی‌های موجود در بازار ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان گران شده‌اند.

فناوران- با افزایش و کاهش نرخ ارز، قیمت همه کالاهای موجود در بازار با نوسان همراه بوده و تا هفته قبل روند نزولی داشته است، اما از ابتدای هفته جاری قیمت همه کالاها از جمله تلفن‌ همراه با افزایش همراه شد. به طوری که گوشی‌های سونی بیشترین میزان افزایش قیمت را از هفته قبل تاکنون داشته‌اند.

بر این اساس گوشی Xperia P با افزایش قیمت ۶۰ هزار تومانی از یکی دو روز قبل، هم‌اکنون با قیمت ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و Xperia Go با افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی، ۶۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

Xperia S هم که هفته قبل در بازار ۹۵۰ هزار تومان بود، هم‌اکنون با قیمت ۹۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

در میان گوشی‌های سامسونگ، گوشیGalaxy Note II بیشترین میزان افزایش قیمت را داشته و با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، هم‌اکنون یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان به‌ فروش می‌رسد.

گوشی Galaxy SIII هم با افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی از سه‌شنبه قبل، هم‌اکنون با قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در میان گوشی‌های HTC هم One X که هم‌اکنون با قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به شکل بدون گارانتی در بازار موجود است، هفته قبل قیمتی برابر یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان قیمت داشت.

گفتنی است این گوشی به شکل با گارانتی قیمتی برابر یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان دارد.
گوشی One S اچ‌تی‌سی هم با افزایش قیمت ۵۰ هزار تومان، اکنون یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

همچنین گوشی آیفون ۵ اپل که مدت زمان بسیاری از عرضه آن نگذشته، با نوسان قیمت شدیدی همراه بوده است. این گوشی در ابتدای عرضه با قیمت بیش از چهار میلیون تومان به بازار آمد، اما کم‌کم با نزول قیمت همراه شد، تا آنجا که هفته قبل با قیمت دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان عرضه شد و هم‌اکنون این گوشی با قیمت دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نسخه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی این گوشی‌ هم با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت سه میلیون و ۲۰۰ هزار و سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اما نسخه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی گوشی آیفون ۴S با کاهش ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت یک میلیون و ۸۴۰، دو میلیون و ۱۶۰ و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش
می‌رسد.

گفتنی است اکثر گوشی‌های موجود در بازار هم‌اکنون به شکل بدون گارانتی عرضه می‌شوند و قیمت نسخه‌های با گارانتی آنها با اختلاف بسیاری که گاه به بیش از ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد همراه
است.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.