افزایش ۵۰ هزار واحدی ظرفیت نوسازی بافتهای فرسوده

۲۵اردیبهشت،

ظرفیت نوسازی بافت های فرسوده شهری از ۲۰۰ به ۲۵۰ هزار واحد در سال می رسد.

به گزارش Consbank، به نقل از مهر، شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران پیشنهادی را مبنی برای افزایش ظرفیت نوسازی بافت های فرسوده به کارگروه مسکن ارایه داده است که در صورت تصویب، ظرفیت نوسازی بافت های فرسوده ۵۰ هزار واحد مسکونی افزایش پیدا می کند.

تاکنون ظرفیت تعداد نوسازی بافت های فرسوده شهری ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بوده است که براین اساس دولت سالانه به این تعداد واحد مسکونی تسهیلات نوسازی پرداخت می کرد اما پس از تصویب این طرح در کارگروه مسکن، تعداد واحدهایی که می توانند برای نوسازی از تسهیلات بافت فرسوده استفاده کنند به ۵۰ هزار واحد می رسد.

براساس آخرین تصمیم کارگروه مسکن در حوزه بافت فرسوده، تسهیلات بانکی این واحدها از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت که این امر هم کمک دیگری برای متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده شهری به شمار می رود.

همچنین متقاضیان تسهیلات بافت فرسوده در صورت رعایت شرایط و ضوابط مسکن مهر می توانند از تسهیلات این واحدها استفاده کنند. براین اساس تسهیلات ساخت غیرصنعتی با مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، ساخت نیمه صنعتی ۲۲۰ میلیون ریال و ساخت صنعتی به ۲۵۰ میلیون ریال با نرخ سود ۹ درصد، ۷ درصد و ۴ درصد به ترتیب برای شهر تهران، مراکز استانها و سایر شهرها ارایه می گردد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.