افزایش ۷٫۶ درصدی ورود و خروج مسافر از مرزهای زمینی کشور

۱فروردین ۱۳،

افزایش ۷٫۶ درصدی ورود و خروج مسافر از مرزهای زمینی کشور

از ابتدای طرح نوروزی تا پایان سوم فروردین ماه حجم ورود و خروج مسافران از مرزهای زمینی کشور ۷٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا، از ابتدای طرح نوروزی جابه‌جایی مسافران یعنی ۲۴ اسفندماه سال ۹۱ تا پایان سوم فروردین‌ماه جاری ۳۹۴ هزار و ۱۰۶ نفر از پایانه‌های مرزی ایران وارد کشور و یا از آن خارج شده‌اند.

طبق آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ۵۵ درصد از مسافرانی که از مرزهای زمینی وارد کشور شده و یا از آن خارج شده‌اند، ایرانی و ۴۵ درصد دیگر اتباع دیگر کشورها می باشند.

با توجه به آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور طی ۱۰ روزه ابتدایی طرح نوروزی جابه جایی مسافران در طرح سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه این طرح در سال ۹۱، ۷٫۶ درصد افزایش تردد مسافران در مرزهای زمینی ایران دیده می‌شود. در این راستا طبق آمار به ترتیب بیشترین تعداد تردد بین مرزهای ایران با کشور عراق، آذربایجان، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و ارمنستان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به انجام بخشی از سفرهای زمینی به مقاصد کشورهای همسایه سازمان راهداری از چند ماه پیش تدابیری در این زمینه اندیشیده بود. به این ترتیب در بسیاری از پایانه‌های مرزی کشور طرح توسعه و ساخت سالن‌های مسافری و تجاری انجام شده و یا در حال انجام است و با توجه به حجم کالا و یا تعداد مسافر ساخت سالن تجاری و مسافری در پایانه‌های مختلف در اولویت قرار گرفته است.

یکشنبه ۴ فروردین   ۱۵:۱۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.