افزون بر ۷۲ قطار از تهران در طرح استقبال از نوروز به نقاط کشوراعزام می شوند

۲۴م اسفند ،

ˈابراهیم محمدیˈ روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:راه آهن جمهوری اسلامی با هدف ارائه خدمات بهینه به مسافرین در اولین روز از اجرای طرح نوروزی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از ۲۴ اسفند ماه ۹۱ اقدام به اعزام قطار های نوروزی کرده است.

وی گفت: در این روز با اجرای مراسم ویژه با رنگ و بوی دینی در مقابل قطارهای اعزام اول صبح امروز که عمده مسافرین این قطارها زائرین حرم حضرت ثامن الائمه امام رضا(ع) بودند،با گذراندن تمام مسافران از زیر کتاب کلام الله مجید با نثار دعای خیر، بدرقه شدند.

محمدی بیان کرد : پیش بینی ما بر اساس شرایطی که امروز در اولین روز سفر نوروزی داشتیم این است که ضریب اشغال بالای ۸۵ درصد در روز جاری و افزایش آن در روزهای آتی داشته باشیم.

مدیرکل راه آهن تهران در ادامه افزود: با این برآورد، براساس برنامه ریزی که در راه و ترابری ، پایانه ها و راه آهن از امروز در استان تهران آغاز شده است بتوانیم درایام نوروزی نزدیک به یک هزار و ششصد قطار از شهر تهران اعزام و به همین میزان به آن وارد کنیم.

وی همچنین گفت: طبق پیش بینی انجام شده در روزهای پیک(اوج) سفر بیش از ۵۸ هزار مسافر را از ایستگاه تهران جابه جا کنیم.

محمدی با تاکید آمادگی کارکنان راه آهن در اجرای ماموریت محوله اظهار کرد: دیروزرزمایش (مانور) عملیاتی بزرگی داشتیم تا واگن هایی که طی ۱۵ روز قبل در شبکه ذخیره و بهسازی شده اند براساس برنامه ریزی برای قطارهای نوروزی جمع آوری و جایگزین شده اندآماده بهره برداری شوند.

وی با اشاره به فعالیت انجام شده در طی امروز گفت: از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۴ بعد از ظهر امروز بیش از ۳۴ قطار بدون تاخیر اعزام شدند که با برنامه ریزی انجام شده انتظار تاخیر کمتر از ۳۰ ثانیه، پیش بینی شده است.

محمدی با اشاره به بیشترین قطارهای اعزامی به شهرهای مقصد مشهد گفت: بیشترین مسافرین اعزامی، زائرین شهر مقدس مشهد به محور خراسان است که حدود ۴۶ درصد از کل قطار های مسافری راه آهن تهران را تشکیل می دهد.

وی افزود: غیر از قطارهایی که از ایستگاه تهران به مشهد مقدس اعزام می شوند ۱۲ رام قطار مسافری کمربندی است که وارد ایستگاه تهران نمی شوند به صورت کمربندی از تهران رد می شوند.

وی با اشاره به قطارهای مسافری قم- مشهد و زنجان- مشهد از این نوع قطارهای مسافری گفت: قطار مسافربری تبریز- مشهد وارد ایستگاه تهران نمی شود اما از ایستگاه اسلامشهر (کمربندی تهران) به قصد شهر مشهد از حدود شهرستان قرچک ورامین گذر می کند.

تهرام /۱۶۹۹ / ۶۷۵

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.