افشاگری در انتخابات جرم است/ کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

۲۱اردیبهشت،

“حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها اظهار داشت: حضور کاندیداها در بین مردم برای معرفی خود باید همراه با رعایت اخلاق انتخاباتی و تقوا باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه هدف از انتخابات ریاست جمهوری باید خدمت باشد نه نشستن بر کرسی قدرت، تصریح کرد: رعایت مسائل اخلاقی و سیاسی از لوازم ضروری شرکت در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: استفاده از مزایا و تریبون دولتی، امری خلاف قانون بوده و قابل پیگیری است؛ امیدواریم کاندیداها از ابتدا التزام خود را به مسائل شرعی نشان داده و از این کرسی سوءاستفاده نکنند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری میدان آزمایشی برای کاندیداها و هوادارانشان است، گفت: مردم و مسئولان باید به ویژگی‌های رئیس جمهور آینده توجه کنند و اگر کاندیدایی در مرحله انتخابات و جمع‌آوری رأی، موازین اخلاقی و شرعی را رعایت نکند پس از انتخابات نیز همان‌گونه بوده و پاسدار رأی مردم نخواهد بود.

وی با تاکید بر تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رئیس جمهور باید نقاط قوت روسای قبلی را داشته و نقاط ضعف را از خود دور کند، اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید توانمندی‌های خود را ابراز کرده و از تخریب و تهمت به دیگران و اشاعه اکاذیب اجتناب کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه افشاگری و عدم رعایت اخلاق انتخاباتی، خلاف قانون بوده و جرم است، خاطرنشان کرد: اگر اتهامی به کسی منتسب بوده اما به اثبات نرسیده باشد، خلاف قانون بوده و حتی اگر به اثبات هم برسد خود افشای جرم، تخلف و جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.