افشاگری موسوی لارگانی از پشت پرده فوتبال

یک عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با افشاگری از پشت پرده فوتبال، از عملکرد وزارت ورزش و جوانان انتقاد کرد.

افشاگری موسوی لارگانی از پشت پرده فوتبال

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی درباره شائبه انعقاد قرارداد با شرکت متعلق به رژیم صیوینستی برای کمک داور ویدئویی گفت: با توجه به اینکه مرجع مرتبط تایید کرده که این شرکت اصلیت صهیونیستی داشته، مذاکرات پنهانی و در نهایت باز کردن پای عوامل یک شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی به میهن مان به منظور بهره مندی از تجهیزات کمک داور ویدیویی و عدم مراقبت و اخذ مجوزهای لازم از نهادهای ذی صلاح اطلاعاتی و امنیتی کشور جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: دشمنی ها و اعمال خرابکارانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سالهاست ادامه داشته که در راس آن شهادت مظلومانه دانشمندان هسته ای کشور و استفاده از ویروس هایی نظیر استاکس نت از جمله این تحرکات وحشیانه و کور علیه مردم مان است. در تمامی آنها وجود پروژه نفوذ به شکل قوی دیده شده حال اینکه بارها مقام معظم رهبری درباره این موضوع تاکید داشته اند.

کمک داور ویدیویی در بازی ایران و کره جنوبی نمایش تلخ و دروغین بود

این نماینده مجلس اضافه کرد: در شرایطی که این رسوایی بزرگ باعث ناراحتی و اعتراض مردم شده، تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختصاص مبلغ ۱/۵ میلیارد برای مبارزه نرم علیه جمهوری اسلامی ایران خبر می دهد و اینچنین جای بسی تاسف و تاثر فراهم می شود که نماینده شرکتی که بنا به افشاگری های وسیع صورت گرفته در رسانه های داخلی ارتباط نزدیکی با عوامل نظامی در آن رژیم منحوس دارد به شکلی مشکوک به کشورمان سفر می کند و در یک نمایش تلخ و دروغین تصاویر دو مانیتور به عنوان تجهیزات کمک داور ویدیویی معرفی می شود.

وی ادامه داد: علت وقوع این اتفاق تلخ چیست؟ چرا به موضوعات امنیتی توجهی نشده است؟ چرا به سایر شرکت‌های توانمند در این خصوص بویژه شرکت‌های داخلی توجه نشده است؟ کدامیک از افراد و مدیران در این قرارداد منفعت دارند؟

رییس فدراسیون فوتبال با فردی ملقب به الف. الف ارتباط دارد

این عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره موضوع ترویج خرافه و جادوگری در فوتبال و ارتباط نزدیک، مستمر و مستقیم با شخصی معلوم الحال و دارای پرونده قضایی گفت: از دیدگاه علم فقه، سحر و جادوگری از شرابخواری و شرابفروشی و مانند آن بدتراست. متاسفانه مطابق اخبار موثق، رئیس فدراسیون فوتبال در سالیان اخیر ارتباط ارگانیکی با فردی ملقب به الف. الف دارد. نامبرده که ساکن کلارک کرج است با تاسف فراوان دارای پرونده قضایی است و طی دو دهه اخیر با عنوان جادوگر فوتبال نامش بر سر زبان ها بوده است. 

وی ادامه داد: ارتباط رئیس فدراسیون فوتبال با چنین شخصی که حتی در واکنش به پرسش های مکرر و گسترده خبرنگاران و مجریان حاضر به تکذیب آن نمی شود موجب نگرانی آحاد جامعه درباره امر نکوهیده سحر و جادو شده حال اینکه در دین اسلام این موضوع مورد نکوهش، جرم و مستلزم حد اسلامی است. بیم آن می رود که خدای ناکرده گسترش جریانات انحرافی این چنینی در ادامه آسیب های فراوانی را به اعتماد عمومی جامعه و اصل نظام وارد سازد. 

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: با توجه به رصد دائمی موارد از سوی نهادهای بین المللی نظیر کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نگرانی گشوده شدن پرونده ای در این باب افزایش یافته که می تواند خسارت های فراوانی را برای فوتبال ملی به همراه داشته باشد. علاوه بر این، جای تاسف بسیار است که رسانه های معاند با اطلاع از این بارها و بارها در ماههای اخیر به طرح مساله جادوگری رئیس فدراسیون فوتبال پرداخته اند که این موضوع هم موجبات حملات عجیبی به کلیت ورزش کشور در محافل بین المللی شده است.

وی ادامه داد: سکوت وزیر ورزش در این پرونده مهم و عدم برخورد با این رفتار انحرافی مشکوک است. با توجه به نزدیکی جام جهانی قطر و سوابق قبلی حاشیه سازی رسانه های معاند بر علیه ورزش ایران، دلیل این سکوت و عدم برخورد جای سوال جدی دارد.

وزارت ورزش در امور مدیریتی هیات های ورزشی استانها دخالت می کند

این نماینده مجلس همچنین با انتقاد از آنچه دخالت های متعدد وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استانی در امور مدیریتی هیات های ورزشی استانها خواند گفت: شاهد مهندسی انتخابات هیئت های ورزشی در سطح استانها هستیم به نحوی که مدیران کل ورزش و جوانان استانها و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، در انتخابات دخالتهای متعددی می کنند. اینگونه برخوردها نفس انتخابات را زیر سئوال می برد. با توجه به مباحث مالی موجود در هیئت های ورزشی پشت برخوردهای اینگونه شائبه فساد وجود دارد. علت این دخالتها در امور هیئت های ورزشی که کاملا خلاف قانون و عرف است، چیست؟

دو عضو تیم ملی پرورش اندام قصد پناهندگی در اسپانیا دارند

موسوی لارگانی از عدم نظارت دقیق بر ورزشکاران در سفرهای خارجی و به دنبال آن  پناهندگی ورزشکاران در رشته های مختلف نظیر پرورش اندام و مباحث تلخ بسکتبالیستها انتقاد کرد و افزود: دو عضو تیم ملی پرورش اندام از مسابقات جهانی اسپانیا به کشور بازنگشتند و در اسپانیا مانده‌اند. گفته می شود این دو ورزشکار قصد پناهندگی دارند. با توجه به سابقه بسیار ضعیف مدیران ورزشی کشور که باعث افزایش میزان پناهندگی ورزشکاران در سالیان اخیر در رشته های مختلف و سوء استفاده شدید ضد انقلاب و رسانه های بیگانه از این پناهندگی برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است بایستی این مسائل مورد رصد دقیق قرار گیرد. اصلا برنامه وزیر ورزش و جوانان در راستای نظارت بر ورزشکاران در سفرهای خارجی جهت ممانعت از پناهندگی چیست؟  

وی ادامه داد: همچنین برخی ورزشکاران در هنگام بازگشت به میهن اقلام غیر مجاز همراه دارند که مشخص می شود فدراسیونهای ورزشی عملا به قانون و شرع توجه نمی کنند. در این خصوص می توان به شاهکار مجموعه بسکتبال اشاره کرد که نه اولین مورد بوده و نه آخرین آنها خواهد بود. پس از بازگشت از ژاپن، برخی اعضای تیم ملی به دلیل همراه داشتن اقلام غیرمجاز و غیر قانونی، ساعتها در فرودگاه امام مورد سوال قرار گرفتند و یک افتضاح تمام عیار و توجیه نشدنی رخ داد. برنامه وزارت ورزش برای جلوگیری از تکرار این وقایع تلخ چیست؟

بودجه کشتی در شأن این ورزش پرافتخار و ملی نیست

این عضو هیات رییسه فدراسیون کشتی از عدم حمایت وزارت ورزش از ورزش کشتی علیرغم افتخارآفرینی های متعدد در المپیک و مسابقات جهانی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه بودجه کشتی در شأن این ورزش پرافتخار و ملی ما نیست، چراکه کشتی به عنوان یک ورزش در کشور ما محسوب نمی‌شود، بلکه به عنوان یک هویت و جزئی از ایران است و مانند خیلی از چیزها که به نام ایران ثبت شده است، کشتی را نیز در دنیا با نام ایران می‌شناسند.

وی ادامه داد: علت بی توجهی وزارت ورزش و کمیته المپیک به این ورزش قهرمان پرور و افتخارآفرین چیست؟ چرا به جای پرداختن به این ورزش پهلوانی اعتبارات میلیاردی صرف ورزش فوتبال به خصوص ریخت و پاشهای دو باشگاه تهرانی می شود؟

موسوی لارگانی گفت که درباره تمامی این موارد سوالاتی از وزیر ورزش پرسیده شده که قرار است در مجلس به آن پاسخ دهند.

منبع: ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.