افشاگری یاهو ، اپل و فیسبوک علیه نهادهای امنیتی آمریکا

۲۸خردادماه، آی تی ایران – مریسا مایر با فاش کردن اطلاعات درخواست نهادهای امنیتی آمریکا از این شرکت به جمع چندین شرکت تکنولوژی پیوست که پیش‌تر درخواست‌های دولتی برای دسترسی به اطلاعات کاربران این شرکت‌ها را افشا کرده بودند.

موضوع افشاگری شنود اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی آمریکا از شرکت‌های مخابراتی و تکنولوژی خشم این شرکتها را برانگیخته و افشای اطلاعات درخواست‌های دولتی تلاشی برای فشار این شرکت‌ها بر دولت برای کاهش این‌گونه درخواست‌هاست.

یاهو در پستی که به امضای مریسا مایر رسیده فاش کرده که در فاصله اول دسامبر ۲۰۱۲ تا ۳۱ ماه مه ۲۰۲۴ بین ۱۲هزار تا ۱۳ هزار درخواست دسترسی به اطلاعات کاربران به این شرکت رسیده است. این شرکت اعلام کرده به لحاظ قانونی قادر به افشای جزییات این درخواست‌ها نیست اما از دولت درخواست شده جلوی اقدام‌های مشابه که به رسوایی FISA منجر شده را بگیرد.

روز دوشنبه اپل نیز در اقدام مشابهی از تعداد درخواستهای نهادهای امنیتی آمریکا به این شرکت پرده برداشته بود. همچنین پیش از این فیس بوک و مایکروسافت نیز اقدام مشابهی را انجام داده بودند.

این شرکتها اعلام کرده‌اند از اطلاعات کاربرانشان تا حد ممکن دربرابر این درخواست‌ها محافظت کرده‌اند و تنها در موارد محدود و حیاتی اطلاعات مورد درخواست را در اختیار نهادهای دولتی قرار داده‌اند.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.