افشای ابعاد تازه ای ازرسوایی اخلاقی مجری سابق بی بی سی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

رسوایی کودک آزاری جیمی ساویل مجری سابق شبکه بی بی سی همچنان تیتر اول روزنامه‌های انگلیس است و پلیس این کشور اعلام نموده که بیش از۳۰۰ قربانی دیگر را که در وقت وقوع تجاوز زیر ۱۶ سال داشته‌اند، شناسایی نموده است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از خبرگزاری شین‌هوا، ساویل که در اکتبر سال قبل در سن ۸۴ سالگی درگذشت ، یکی از مجری‌های مشهور برنامه‌های کودکان در انگلیس بود.
سخنگوی انجمن ملی جلوگیری از خشونت علیه کودکان(ان اس پی سی سی) گفت: iبه نظر می‌رسد جیمی ساویل یکی از فجیع ترین مجرمان جنسی بوده که این انجمن تا iبه حال با آن برخورده است.
افسر ارشد پلیس مسئول تحقیقات درباره ساویل نیز گفت: پلیس با یک پرونده سوءاستفاده جنسی در مقیاس بی سابقه‌ای مواجه شده است.
پلیس لندن که بزرگترین نیروی پلیس در بریتانیا محسوب می‌شود، طی سه هفته قبل تحقیقات گسترده‌ای را در سرتاسر بریتانیا درباره ساویل انجام داده است.
افسران پلیس لندن با بیش از صد زن صحبت نموده‌اند که می‌گویند در کودکی از سوی ساویل مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.
در مجموع تاکنون ۳۰۰ نفر گفته‌اند که ساویل آنها را مورد تجاوز قرار داده که بعضی موارد iبه ۵۰ سال پیش باز می‌گردد.
پیتر اسپیندلر افسر پلیس گفت:تحقیقات مشخص نموده اشخاص دیگری نیز وجود دارند که ممکن است قربانی ساویل بوده باشند.
در حال حاضر پس از آنکه مشخص شده دستکم هفت تحقیق درباره فعالیت‌های ساویل در دهه ۱۹۸۰ آغاز و سپس رها شده، صلاحیت و شایستگی پلیس انگلیس زیر سوال رفته است.
این در حالیست که پلیس می‌گوید: در آن وقت iبه سبب اینکه قربانیان گفته‌اند تمایلی iبه پیگیری پرونده ندارند و همچنین iبه سبب نبود شواهد کافی تحقیقات را رها نموده است.
اما این رسوایی iبه وجهه شبکه بی بی سی iبه شدت آسیب زده است.
گفته می‌شود بعضی از تجاوزات جنسی ساویل در محل شبکه بی بی سی و پیش و بعد برنامه تلویزیونی صورت گرفته است.
افشای رسوایی جنسی ساویل سبب شده که چندین تن از مجریان زن مشهور بی بی سی اعلام نمایند که در دهه ۱۹۸۰ در این شبکه مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.
بی بی سی در حال حاضر اعلام نموده که تحقیقات جداگانه‌ای را درباره پرونده کودک آزاری و آزار جنسی آغاز نموده است.
اگر در آینده نزدیک اشخاص مشهور دیگری  در رابطه با رسوایی جنسی ساویل دستگیر شوند، این مسئله سبب تشدید یکی از بدترین رسوایی های فاش شده در رسانه‌های انگلیس در چند دهه اخیر خواهد شد.

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.