افشای نفوذ اسرائیل iبه جنگنده‌های عراق

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در خبر

یک روزنامه بحرینی افشا نمود که عراق در جنگنده‌هایی که در این اواخر از آمریکا خریداری نموده، دستگاه‌های ثبت اطلاعات ساخت رژیم صهیونیستی کشف نموده است.

به گزارش تفسیری مشرق iبه نقل از فارس، روزنامه خبرها الخلیج چاپ بحرین در شماره امروز خود نوشت: افسران خلبان ارتش عراق اظهار نموده‌اند که فرماندهی نیروی هوایی عراق نامه‌ای iبه شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» سازنده هواپیماهای اف ۱۶ نوشته و از این شرکت درباره وجود دستگاه‌های جاسوسی ثبت اطلاعات ساخت اسرائیل در این هواپیماها سوال نموده است.

در نامه نیروی هواییعراق آمده است که جنگنده‌های آمریکایی اف ۱۶ موجود در نیروی هوایی مصر، ترکیه، عمان و عراق حاوی دستگاه‌های ثبت اطلاعات ساخت اسرائیل است.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در این ارتباط اعلام نمود که سبب فاش شدن این مسئله قرارداد این نوع هواپیماها است که دولت عراق iبه ریاست «نوری المالکی» اخیرا از آمریکا خریداری نموده است، iبه طوریکه نیروی هوایی عراق وجود دستگاهی از نوع (TEAC) ویژه ثبت اطلاعات تولید شرکت (RADA) صنایع هوایی اسرائیل را هنگام پرواز هواپیما کشف نموده است.

این منابع گفتند: این شرکت آمریکایی درباره نامه نیروی هوایی عراق اظهار نظر نکرده، زیرا در صورت پاسخ مثبت دادن iبه تعویض دستگاه ثبت اطلاعات ساخت اسرائیل با نوع آمریکایی آن، iبها‌های بسیاری برای آن iبه همراه خواهد داشت و iبه همین سبب ترجیح داده در قبال این موضوع سکوت اختیار کند و نامه عراق را نادیده گرفت.

این منابع احتمال دادند، مسافرت اول وزیر عراق iبه مسکو برای امضای قرارداد تسلیحاتی با روسیه iبه سبب فریب در قرارداد تسلیحات آمریکایی و تعلل واشنگتن در تکمیل این قرارداد و همچنین تمایل آمریکا iبه ضعیف نگهداشتن ارتش عراق و عدم تجهیز آن iبه سلاح‌های پیشرفته باشد تا خطری برای موجودیت اسرائیل iبه وجود نیاورد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.