اقتدار امروز کشور نتیجه چند دوره مذاکره نیست/ دشمنان می‌گویند کنفرانس ژنو۲ بدون حضور ایران موفقیت‌آمیز نیست

۰۷خردادماه،

به گزارش خبرنگار احزابممتازنیوز، ‌سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش مشترک ستادهای جبهه پایداری و جلیلی در قم با بیان اینکه امروز آنچه که باور قرآنی ماست،‌ در تجربه هم عینیت پیدا کرده است، ادامه داد: هنر حضرت امام (ره) این بود که توانستند فقه جواهری و زحمات فقهای گرانقدر شیعه را داخل جامعه بیاورند و ظرفیت بزرگی آزاد شد.

جلیلی ادامه داد: این حرکت از ۵۰ سال پیش بسان شجره طیبه‌ای کاشته و روزبروز تنومندتر شد؛ ما امروز در پرتو این شجره طیبه قرار داریم، ‌شجره‌ طیبه‌ای که ظرفیت‌های بزرگ ملت ما را آزاد کرده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز تجارب گرانقدری داریم، ‌گفت: ‌امروز تجربه گرانقدر ایستادگی و اقتدار در مقابل تهدیدها را داریم.

وی اظهار داشت: امروز در مرحله روند پرشتاب‌تری در مسیر انقلاب اسلامی قرار داریم و ما باید به جهات مختلف نشان دهیم که با اندیشه دینی و فقه شیعی می‌توان تمدنی غنی را برپا کرد.

جلیلی ساخت این تمدن را دارای بخش‌های ابزاری دانست و ادامه داد: اگر ما توانستیم ایمان و آرمان‌های اندیشه دینی را در بخش‌های مختلف جامعه و حکومت ساری و جاری کنیم، می‌توانیم شاهد آن تمدنی هم باشیم که به آن اعتقاد داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حیات طیبه با ایمان و عمل صالح محقق می‌شود، ‌گفت: تحقق این مسئله کار حوزه‌های علمیه و اجرایی کشور است که بتوانند مصادیق ایمان و عمل صالح را در بخش‌های مختلف بروز بدهند.

وی تاکید کرد:‌ زمانی می‌توانیم عدالت در اندیشه دینی را محقق کنیم که مبتنی بر معرفت دینی حرکت داشته باشیم؛ این مسیر وقتی می‌تواند محقق شود که التزام به فقاهت،‌فقه و در راس آن ولایت فقیه انجام شود.

جلیلی تصریح کرد: ایجاد اقتدار در صحنه جهانی به برکت انقلاب اسلامی یک ادعای گزاف و ادعای ما نیست بلکه اعتراف مقامات رسمی کشورهای بیگانه است که ایران امروز نه تنها به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است بلکه با قدرت‌های جهانی هم هماوردی می‌کند آیا تحقق این مسئله جزء حاصل یک اندیشه دینی و مردمی که به آن ایمان دارند، است؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اندیشه دینی ظرفیت بسیار عظیمی را در کشور آزاد کرد، اظهار داشت: آنچه که امروز توانسته برای کشورمان عزت و اقتدار ایجاد کند، گفتگو و چند دور مذاکره نیست بلکه اندیشه و باور است و کسانی که حاضرند برای این باور جان خود را تقدیم کنند.

وی گفت: ما امروز باید بدانیم در چه موقعیتی قرار داریم و نقاط ضعف و قوت‌مان چیست تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

جلیلی تاکید کرد: یکی از خطرهایی که می‌تواند متوجه کشورمان باشد این است که مولفه‌هایی را که سبب تولید اقتدار برای کشور شده است آنها را به عنوان نقطه ضعف مطرح کنیم و بالعکس.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اینکه امروز بیان می‌کنند که ما باید به سمت تنش‌زدایی برویم، من سوال می‌کنم مگر ملت ما در تنش با کسی بوده است؟

وی افزود: آن چیزی که باید در سیاست خارجی ما اصل باشد تهدیدزدایی است نه تنش‌زدایی.

جلیلی گفت: اینکه امروز شما می‌بینید دشمنان ما ۲۵ سال بعد از دفاع مقدس دیگر به فکر حمله نظامی به این کشور نیستند به خاطر درسی است که از مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس گرفته‌اند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز دشمنان ما به صراحت فهمیده‌اند که اقتدار و قدرت ملت ایران غیرقابل انکار است و اینکه این روزها می‌گویند اگر می‌خواهی کنفرانس ژنو ۲ موفقیت‌آمیز باشد بدون حضور ایران این مسئله امکان‌پذیر نیست، استدلالی کاملا صحیح است.

وی با بیان اینکه امروز ما در نقطه اقتدار قرار گرفته‌ایم،‌ بیان کرد:‌ اینکه مقام معظم رهبری می‌گویند ما در موقعیت خیبر هستیم یک تحلیل دقیق است، برخی‌ها می‌خواهند موفقیت‌های ما را نادیده بگیرند و بگویند که ما در شعب ابی‌طالب هستیم اما ما امروز در پشت خیمه‌های دشمن ایستاده‌ایم و در پیچ تاریخی قرار داریم.

جلیلی گفت:‌نباید کسانی بخواهند با تحلیل‌های غلط ظرفیت‌های ملت را غلط جلوه دهند و این موفقیت‌هایی که بر مبنای این اندیشه اسلامی داریم قابل تکثیر و گسترش در همه عرصه‌ها است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد:‌ اعتقاد من این است که ما می‌توانیم به پیشرفت‌هایی بسیار بیش از این دست یابیم.

وی اظهار داشت: رئیس‌جمهور وظیفه دارد تمام ساختارها و سازوکارهای دولت را در جهت فعال شدن ظرفیت‌ها و استعدادهای ملت به کار بگیرد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مسیر پرشتاب جمهوری اسلامی که در مرحله جدیدی از تمدن اسلامی قرار گرفته بر مبنای دو بال مهم حوزه علمیه و ساختار اجرایی کشور قابل تحقق خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.