اقتدار پرستاران مانع از بی نظمی پزشکان می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

اقتدار پرستاران می‌تواند جلوی بی‌نظمی پزشکان در بیمارستان‌ها را بگیرد.

محمدرضا یگانه مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفتگو با خبرنگار علمی  ممتاز نیوز، گفت: اگر معاونت پرستاری جایگاه مستقل خود را در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیدا کند قطعا می‌تواند پرستاری را به جایگاهی در زمان‌های بسیار دور که مدیریت خوبی را در بیمارستان‌های دولتی اعمال می‌گردد و جلوی بی‌نظمی‌های پزشکی را می‌گرفت برگرداند.

یگانه اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر در بخش‌های مختلف بیمارستانی اعم از دولتی و خصوصی پزشکان که می‌خواهند ویزت کنند هر ساعتی که دوست داتشه باشند می‌آیند تا بیمار را ویزیت کنند.

وی گفت: قطعا اجرای مصوبه صدور پروانه کار پرستاری ضمن ایجاد انگیزه در پرستاران وجهه و شخصیت حرفه‌ای پرستاران را به آن‌ها باز می‌گرداند و می‌توانند خدمات بهتری را به مددجویان ارائه دهند همچنین از بار کاری دولت در نظام سلامت نیز می‌کاهد.

وی صدور پروانه کار پرستاری را سبب افزایش اختیار و استقلال پرستاران دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه با صدور پروانه کار پرستاری اکثر پرستاران دارای برد تخصصی می‌شوند، نهایتا می‌توانند کارهای تخصصی مورد نیاز را در سطح جامعه در حد اختیار و مسئولیت خود انجام دهند و این علاوه بر پرستاران به نفع خود مردم و نظام سلامت است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر پرستارانی که در مراکز مشاوره پرستاری خدمات رسانی می‌کنند به رغم تمام هزینه‌هایی که برای دایر کردن یک مرکز می‌کنند قادر به ارائه خدمات در مراکز مشاوره و دریافت ویزیت نیستند و تمام این خدمات منوط به ارائه خدمات در منزل است که با اجرای پروانه کار پرستاری بسیاری از این دست مشکلات پیش روی پرستاران، خود به خود رفع می‌شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.