اقتصاد مقاومتی با عملکرد درست مسئولان و صبر مردم محقق می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: باید با تطبیق زندگی مردم با شرایط موجود و حفظ ساختار اقتصادی کشور در رسیدن به یک تفاهم مشترک گام برداریم.

فرشید سیم‌بر عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد‌ دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با بیان اینکه ملت ایران باید در مقابل تحریم‌های اقتصادی غرب متحد باشد، اظهار داشت: مسئولان باید با اعمال ممنوعیت در تجارت خارجی و دریافت ارزی در کاهش و به حداقل رساندن ضایعات این محدودیت‌ها تلاش مضاعف داشته باشند.

وی تلاش قوه مجریه و دیگر مسئولان نظام را به عنوان عناصر تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و خاطر نشان کرد: تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید با جلوگیری از مخارج اضافی در کشور، شناسایی امکانات و منابع درونی و کنترل دقیق بر قیمت‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصادی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: ارتباط اقتصادی با برخی از کشورها به منظور حفظ منافع ملی و اقتصادی و ارائه برنامه‌ریزی‌‌های مدون و منسجم می‌توان از فشار بیش از اندازه بر روی ساختار دریافتی و پرداختی ارزی کشور جلوگیری کرد.

استاد دانشگاه در ادامه افزود: در صورت تداوم مشکلات اقتصادی، مسلما با افزایش نارضایتی و مقاومت از سوی مردم مواجه می‌شویم و در این صورت، دسترسی به مقصد اصلی که همان اقتصاد مقاومتی است با مشکل مواجه خواهد شد.

سیم بر با اشاره به نقش مسئولان در آگاهی رساندن به مردم در تحمل فشارهای اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اظهارداشت: مردم برای رسیدن به رفاه و راحتی در زندگی به دنبال دسترسی به کالاهایی با قیمت ارزان هستند. در نتیجه با توجه به اعمال تحریم غرب علیه کشور، مردم دچار سردرگمی می شوند و نارضایتی‌هایی را به دنبال خواهد داشت که باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق دانشگاهیان، محافل علمی، مطبوعات و دولت در تطبیق زندگی مردم با شرایط موجود و حفظ ساختار اقتصادی کشور در رسیدن به یک تفاهم مشترک گام برداریم.

این کارشناس اقتصادی سهم همه مردم را در تحمل فشار تحریم برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی یکسان دانست و ابراز داشت: عده ای خاص در جامعه وجود دارند که برای دسترسی به نیازهای کاذب در زندگی‌شان بدون هیچ گونه فشاری در زندگی به امرار معاش می‌پردازند که نباید این شکاف در بین مردم زیاد شود.

سیم بر تاکید کرد: با آگاهی دادن به افراد باید تلاش کنیم تا نارضایتی‌ها را به حداقل برسانیم تا اقتصاد مقاومتی با عملکرد مسئولان و صبر و تحمل مردم محقق شود.

انتهای پیام/ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.