اقدامات دولت در بهبود فضای کسب و کار

جام جم آنلاین: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه می توان از فرصت های تجارت خارجی سرمایه گذاری خلق شود، اقدامات دولت در زمینه بهبود فضای کسب و کار را تشریح کرد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از وزارت امور اقتصادی و دارایی، بهروز علیشیری در نشست مشترک سرمایه گذاران، تولید کنندگان و مدیران خلاق عرصه تولید کشور گفت: شرکت ها و بنگاه های موجود کشور برای رشد تعالی خود باید با استراتژی دعوت از شرکت های خارجی راهبرد مدیریتی شرکتی مبتنی بر «کوچک رو به رشد» را دنبال کنند.

وی اظهارداشت: بنگاه های ما برای گسترش خود و اخذ سهمی بیشتر از بازارهای ملی و بین المللی باید راهبرد دعوت از سرمایه گذاران خارجی را در دستور کار قرار دهند و ضمن تجهیز منابع مالی جدید، با توزیع ریسک‌ها و اعطای سهمی از مالکیت شرکتی به شرکای خارجی و کوچک کردن ریسک و مالکیت خویش و توزیع درآمدها، افق های دید خود را در سطح رقابتی بازارهای بین المللی بازتعریف کنند.

به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، در سال ۲۰۱۱ میلادی قریب ۵۲۵ میلیارد دلار از طریق ادغام و تملک سرمایه جدید در سطح بین المللی به بنگاه های موجود تزریق شده است.

رییس سازمان سرمایه گذاری خارجی، با بیان اینکه این رقم برای مشارکت غیرسهمی (NEM) قریب ۴۰۰ میلیارد دلار بوده که سهم بنگاه های موجود کشور از این گردش سرمایه در سال گذشته مطلوب نبوده است، یادآور شد: همه شرکت ها و کارآفرینان عرصه کسب و کار کشور باید در قالب روش های نوین ادغام و تملک و همچنین مشارکت غیرسهمی، استراتژی دعوت از شرکای بالقوه خارجی در دستور کار خویش قرار دهند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این استراتژی دارای دو امتیاز مهم برای بنگاه های فعال و موجود کشور به همراه خواهد داشت، نخست آنکه می توانند با جلب شرکای خارجی ریسک های مالی بنگاه ها را از طریق جذب منابع مالی جدید مدیریت کنند و دوم آنکه با انتقال دانش و مهارتهای مدیریتی، فناوری، زمینه تولید کالاهای با کیفیت و حضور در بازارهای بین المللی و صادرات را تجربه کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.