الجزایر؛ تاسیسات انرژی، هدف بعدی گروگانگیران

۲۹م دیماه ،


به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ خبرگزاری ای اِن آی (ANI) موریتانی به نقل از سخنگوی گروگانگیران گزارش داد آنها به مردم الجزایر اخطار دادند از تاسیسات نفتی شرکت های خارجی فعال در الجزایر، که یکی از کشورهای عضو اوپک به شمار می رود، فاصله بگیرند زیرا این تاسیسات در آینده هدف حملات بیشتری قرار خواهد گرفت.



اقدام نیروهای نظامی الجزایر در آغاز عملیات علیه گروگانگیران که بدون مشورت و اطلاع کشورهای خارجی صورت گرفت خشم مقامات و دولت های این کشورها را بر انگیخته است. هنوز گزارش دقیقی دربارهٔ تلفات و نیز هویت قربانیان درگیری های چند روز اخیر در این تاسیسات منتشر نشده است.



یک منبع محلی در الجزایر نیز گفت یک فروند هواپیمای آمریکایی برای تخلیه گروگان ها نزدیک این تاسیسات نفتی فرود آمده است.



در همین حال دیوید کامرون اول وزیر انگلیس عنوان کرد تعداد گروگانهای این کشور در الجزایر کمتر از سی نفر است.



افسر بازنشسته الجزایری به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت: فرانسه با مداخله نظامی خود در مالی، الجزایر را هم در باتلاق این درگیری گرفتار کرده است.



عبدالعزیز مجاهد سرلشکر بازنشسته الجزایری افزود: الجزایر با حمله فرانسه در میان دو گزینه قرار گرفت، یا از مداخله نظامی فرانسه در مالی حمایت کند و خطرات مرزی را بپذیرد یا آنکه با عملیات نظامی فرانسه در مالی مخالفت کند و به دشمنی با جامعه بین المللی و حمایت از تروریسم متهم شود.



یک گروه مسلح ۴۱ خارجی را روز چهارشنبه در تاسیسات گازی جنوب الجزایر گروگان گرفتند و توقف عملیات نظامی فرانسه در مالی و پایان محاصره ارتش الجزایر را خواستار شدند. 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.