الزامات شبکه ملی اطلاعات ابلاغ و بودجه ۹۳ مرکز ملی فضای مجاری تصویب شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بودجه سال ۹۳ مرکز ملی فضای مجازی و الزامات شبکه ملی اطلاعات در جلسه ای با حضور دکتر روحانی- رئیس جمهور و مهندس انتظاری – دبیر این شورا پس از ملاحظه رهبر معظم انقلاب، به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.
 
دولت مبلغ یک هزار میلیارد ریال از محل ردیف های درآمدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بودجه سال ۹۳ مرکز ملی فضای مجازی منظور کرد. پیش از این و در عصر روز شنبه پنجم بهمن ماه هم ، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از حضور در کمیسیون تلفیق اظهار داشتند:  با توجه به اینکه با دستور رهبر معظم انقلاب شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد، ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این بخش در این شورا در نظر گرفته شد افزود، این میزان از منابع درآمدی وزارت ارتباطات که حدود ۳ هزار میلیارد تومان است تامین می شود. در این زمینه نیز با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید توجه ویژه صورت گیرد.
 
 
بنابراین گزارش، همچنین در مصوبات این جلسه شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور، شبکه ای مبتنی بر قرارداد اینترنت به همراه سوئیچ ها و مسیریاب ها و مراکز داده ای تعریف شد در صورتی که درخواست های دسترسی داخلی برای اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می شود به هیچ وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه های اینترانت و خصوصی و امن داخلی در آن فراهم شود .
 
برهمین اساس در این جلسه الزامات حاکم بر تحقق شبکه ملی اطلاعات نیز به عنوان زیر ساخت ارتباط فضای مجازی کشور به شرح زیر اعلام شد:
۱-     شبکه‌ای متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی؛
۲-     شبکه‌ای کاملاً مستقل و حفاظت ‌شده نسبت به دیگر شبکه‌ها (از جمله اینترنت) با امکان تعامل مدیریت شده با آنها؛
   3-     شبکه‌ای با امکان عرضه انواع محتوا وخدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم با تضمین کیفیت از جمله قابلیت تحرک؛
۴-     شبکه‌ای با قابلیت عرضه انواع خدمات امن اعم از رمزنگاری و امضای دیجیتالی به کلیه کاربران؛
۵-     شبکه‌ای با قابلیت برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشور؛
۶-     شبکه‌ای پرظرفیت، پهن باند و با تعرفه رقابتی شامل مراکز داده و میزبانی داخلی.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.