الزام اپراتورهای اینترنتی برای جبران خسارت کاربران

الزام اپراتورهای اینترنتی برای جبران خسارت کاربران

 
مردادماه امسال رگولاتوری اعلام کرد که در راستای رسیدگی به اعتراض‌ها و شکایت‌ها در زمینه خدمات اینترنت، دفاع از حقوق کاربران و ساماندهی وضعیت اینترنت، به تمامی اپراتورهای ارتباطی و ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات دو هفته مهلت می‌دهد تا قراردادهای خود را در چارچوب موافقت نامه سطح خدمات یا سطح دسترسی (SLA) تنظیم کنند.

به گزارش ایسنا، محمود خسروی – مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت – درباره SLA به ایسنا گفته بود: SLA درواقع توافقی دو طرفه است که البته بعد از انجام بهینه‌سازی شبکه موجود و توسعه و دیگر فعالیت‌ها، این توافقنامه‌ها را به‌صورت کامل‌تری ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: در تلاشیم توسعه بزرگی را در شبکه ایجاد کنیم تا نیاز هر اپراتور را در هر جا و با هر سطح خدمتی که می‌خواهد، برطرف کنیم و این هدف مهمی است تا با این کار هزینه‌های سربار کاهش یابد و روند حرکت در جهت کاهش قیمت پهنای باند شود.

اما معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به تازگی در این باره به ایسنا گفته است: پس از ابلاغ مصوبه ۹۰ از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرح مصوبه به اپراتورهای فعال در حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات برای اجرا ابلاغ شد و با اجرایی شدن SLA در کشور زنجیره عرضه خدمات مطلوب و با کیفیت به مصرف کننده نهایی تکمیل شد.

حسن رضوانی افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران نیز مصوبه مذکور را اواسط سال ۹۰ اجرایی کردند و ملزم به انعقاد قرارداد سطح سرویس SLA با یکدیگر و کاربران در قالب مصوبه مذکور شدند.

وی در ادامه تاکید کرد که کلیه اپراتورها ملزم به جبران خسارت به مشترکین خود می‌شوند و در صورتی که این مشکل به واسطه سرویس دریافتی خود از اپراتور بالادستی ایجاد شده باشد، می‌تواند از طریق همین سرویس مبادله و همچنین به دریافت خسارت خود از این اپراتورها اقدام کنند و در صورت بروز مشکل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت کنند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.