القاعده: مرسی را به رسمیت نمی‌شناسم

برادر رهبر القاعده اعلام کرد که محمد مرسی را به عنوان رئیس جمهوری مصر به رسمیت نمی‌شناسد چرا که مرسی از طریق قوانین اسلامی به این سمت انتخاب نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، محمد الظواهری، یکی از رهبران سلفی‌های مصر و برادر ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که محمد مرسی،‌ رئیس جمهوری منتخب مصر را به رسمیت نمی‌شناسد همان‌ گونه که حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق این کشور را به رسمیت نمی‌شناخت.

وی در مصاحبه خود با شبکه ماهواره‌‌ای سی‌.بی‌.سی تاکید کرد: مرسی برای من فقط یک مسئول مردمی است نه یک مسئول قانونی و منصب وی به عنوان رئیس جمهوری مصر به وی مشروعیت دینی نمی‌دهد، در صورتی که مرسی از مسلمانان درخواست بیعت کند مسلمانان باید در رابطه با این مساله از لحاظ شرعی و مذهبی تحقیق کنند.

وی گفت: پست مرسی در حال حاضر یک پست در نظام ریاست جمهوری مصر است و این سخنان من به آن معنا نیست که با وی به دشمنی برخواسته‌ام چرا که به عقیده من وی مشروعیت دینی و شرعی ندارد بلکه یک قدرت مردمی است.

الظواهری تاکید کرد: مرسی در حال حاضر هیچ رابطه‌ای با دین ندارد. لذا من وی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی و شرعی به رسمیت نمی‌شناسم.

الظواهری ادامه داد: انتخابات و دموکراسی امری مخالف شرع و دین است لذا من نتیجه انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسم، انتخابات بر پایه نظام شرعی اسلامی قرار ندارد. جنگ با رژیم صهیونیستی یک وظیفه شرعی و واجب برعهده همه مردم است و دولت مصر باید با یهودیان به جنگ برخیزد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.