المپیکی‌ها نیازمند حمایت هستند/ فاصله انگیزه تا دلسردی بسیار کم است!

مهدی تقوی، آزادکار المپیکی وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تمرینات برنامه‌ریزی شده کشتی گیران با نظم و انسجام مطلوبی در حال پیگیری است اما مسافران المپیک بیش از هر چیز به ایجاد تنوع در محیط همیشگی و یکنواخت خانه کشتی نیاز دارند تا از لحاظ روحی و روانی نیز به شرایط ایده‌آل برسند.

وی در پاسخ به این سئوال که “آیا اقامت سه روزه آزادکاران در ویلای تفریحی جاده چالوس کافی نبود؟”، گفت: این مرخصی تفریحی نیز برای بچه‌ها بد نبود اما در نهایت از خانه کشتی به مکان دیگری رفتیم که همچنان شرایط قبلی را داشت. در واقع فقط از خانه کشتی خارج شدیم و به اقامتگاه جدیدی در کرج منتقل شدیم، همین!

تقوی با اشاره به وضعیت جسمانی‌اش نیز گفت: خوشبختانه مشکل خاصی ندارم و با توجه به تمرینات آماده سازی، روزبه‌روز به وضعیت ایده‌آل نزدیک می‌شوم. البته در روزهای باقیمانده تا المپیک، کمی از فشار تمرینات اردو کاسته شده و برنامه‌های مختلفی در دستور کار بچه‌ها قرار گرفته است.

آزادکار مازندرانی تیم ملی در ادامه کسب نتیجه در المپیک ۲۰۱۲ لندن را بسیار سخت و دشوار خواند و افزود: وزن ۶۶ کیلوگرم یکی از اوزان سخت و سنگین در رقابت‌های جهانی و المپیک است، چرا که با تعدد مدعیان قدرتمند کشورهای زیادی روبه‌روست. ما در وزن ۶۶ کیلوگرم حتی از کشورهای آسیایی هم مدعیان فراونی داریم که همین موضوع حساسیت پیکارهای این وزن را دوچندان می‌کند.

وی در خاتمه یادآور شد: همچنان در انتظار حمایت و توجه مسئولان ورزش هستیم. کشتی گیران المپیکی مدت‌هاست که از خانه و خانواده خود دور هستند و همه چیزشان را برای کسب موفقیت در المپیک گذاشته‌اند. بین دو عامل “انگیزه” و “دلسردی” فاصله زیادی نیست که اگر در هر مقطعی جای این دو با هم عوض شود، تمام نتایج پیش بینی شده، تغییر خواهد کرد!


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.