الکامپ هجدهم در راه است

۱۱م آذر ، مهر- رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران از ایجاد نمایشگاه مجازی الکترونیک کامپیوتر و راه اندازی باشگاه مجازی الکامپ همزمان با برپایی هجدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران خبر داد.

هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک ، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی ۱۹ تا ۲۲ آذرماه جاری در تهران و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، معاونت نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری، معاونت امور بین الملل اتاق ایران، مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و سازمان توسعه و تجارت برگزار می گردد.

در این راستا محمدرضا طلایی رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران دربارهٔ اقدامات انجام شده در برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک کامپیوتر و تجارت الکترونیکی گفت: از مجموع ۱۷ هزار متر فضای درنظر گرفته شده برای این نمایشگاه، ۱۲ هزار متر آن به شرکتها، ۲ هزار متر آن به سالن دولت الکترونیک و ۲۰۳ متر از آن هم به نمایندگان محصولات خارجی و برندها اختصاص یافته است .

وی با بیان اینکه از ۱۵ آذرماه نمایشگاه الکامپ در الگوبرداری از نمایشگاههای خارجی به صورت مجازی افتتاح خواهد شد و علاقمندان می توانند از طریق پایگاه اینترنتی الکامپ هجدهم تمامی محصولات ارائه شده توسط شرکتها را بازدید کنند از ایجاد و راه اندازی باشگاه مجازی الکامپ خبر داد و گفت: با راه اندازی این باشگاه بازدیدکنندگان می توانند با شرکتها تبادل داشته و یک فضای داد و ستد مجازی را فراهم کنند.

به گفته رئیس مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در این دوره همزمان با برگزاری الکامپ، سمینارها و کارگاههای آموزشی برگزار می گردد که موضوعات مختلفی از جمله آینده فناوری آموزشی، آینده شبکه های اجتماعی و آینده موبایل اپلیکیشن را شامل خواهد شد.

در همین حال سید مهدی میرابوطالبی معاون امور بین الملل اتاق ایران، برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک ، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی را متفاوت از سایر دوره های برگزاری آن عنوان کرد چرا که به اعتقاد وی الکامپ هجدهم عزمی جمعی از فعالان صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات را به همراه دارد .

علی حکیم‌ جوادی ، معاون وزیر ارتباطات نیز برگزاری این اتفاق و ارائه توانمندی های فناوری در کشور را نشانگر توانمندی و پتانسیل فعلی فعالان این بخش عنوان کرد که می تواند سرآغاز حرکت در کشور برای استفاده حداکثری از ابزارهای فناوری اطلاعات باشد.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه الکامپ را صرفا ایجاد بازار عنوان کرد و خواستار نمایش آخرین دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات مانند نمایشگاه‌های مطرح IT دنیا در الکامپ هجدهم شد.

احمد بزرگیان معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه و مدیریت انسانی ریاست جمهوری نیز با اشاره به نقش برپایی نمایشگاه الکامپ در توسعه فناوری اطلاعات در کشور و تکالیفی که در جهت اهداف چهارده گانه کارگروه فاوا تعریف شده افزود :در الکامپ امسال سالن ویژه‌ای نیز به بحث دولت الکترونیکی اختصاص یافته که ۳۰ دستگاه دولتی در آن حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هیچ الزام و اجباری برای حضور دستگاههای دولتی در این نمایشگاه وجود نداشته ولی سیاستهای تشویقی را برای حضور دستگاههای دولتی در نظر گرفته ایم خاطرنشان کرد : تمام همت دولت دهم بر این بوده که دولت الکترونیکی را اجرایی کند و در این راستا ما در سال قبل ۳۵۰ خدمت را تمام الکترونیکی کرده ایم و قرار بوده تا پایان سال ۹۱ نیز ۲۰۰ خدمت را الکترونیکی کنیم که ۶۰ درصد کار انجام شده و امید است تا پایان سال مجموعا ۵۵۰ خدمت را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهیم.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.