ال گور: این انتخابات با انتخابات ۲۰۰۰ کاملا متفاوت است

ال گور، کاندیدای اسبق ریاست جمهوری آمریکا گفته است که انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی بین ترامپ و بایدن با انتخابات ۲۰۰۰ بین خودش و جورج بوش پسر کاملا متفاوت است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، ال گور، سیاستمدار و کاندیدای اسبق ریاست جمهوری آمریکا گفت: این یک انتخابات کاملا متفاوت از ۲۰ سال پیش است. جو بایدن دموکرات در مسیر تضمین پیروزی است. من در کنار او هستم و امیدوارم به زودی این پیروزی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اما مهمترین اولویتی که من ۲۰ سال پیش از آن دفاع کردم و الان جو بایدن و دیگران از آن دفاع می‌کنند این است که تمامی آرای قانونی شمرده شود و از تمایل و خواسته مردم آمریکا پیروی شود. به مردمی نگاه می‌کردم که در این بحران پاندمی کرونا در صف های رای  ایستاده بودند. آنها حتی ۱۰ تا ۱۱ ساعت در صف ها ایستاده بودند.

ال گور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ از سوی حزب دموکرات آمریکا نامزد بود ولی در انتخاباتی که یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌های ریاست جمهوری در تاریخ شد، گور برندهٔ مجموع آرای مردمی، اما بازندهٔ کالج انتخاباتی با نسبت ۴ بر ۵ شد و در نتیجه انتخابات را به جورج بوش باخت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.