امارات بزرگترین نیروگاه هسته‌ای جهان را می‌سازد

بانک صادرات و واردات آمریکا اعلام کرد: دو میلیارد دلار وام به شرکت “براکه یک” امارات متحده عربی پرداخت می‌کند تا این شرکت به خرید تجهیزات و زیرساخت‌های لازم برای ساخت بزرگترین نیروگاه هسته‌ای جهان بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بانک صادرات و واردات آمریکا اعلام کرد: شورای امنیت ملی آمریکا و همچنین وزارت انرژی از پرداخت این وام به امارات متحده عربی حمایت کردند.

رئیس بانک صادرات و واردت آمریکا طی بیانیه‌ای گفت: علاوه بر حمایت از اشتغال‌زایی در آمریکا، بانک صادرات و واردات با حمایت از ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای در شبه جزیره عربی، خود را در تاریخ ماندگار می‌کند.

بانک صادرات و واردات آمریکا اعلام کرد که این بزرگترین وامی است که به امارات متحده عربی پرداخت می‌شود وهمچنین اولین وامی است که از اواخر دهه ۹۰ برای ساخت یک نیروگاه هسته‌ای پرداخت می‌شود.

شرکت “براکه یک” قصد دارد چهار رآکتور هسته‌ای در نوار ساحلی به فاصله ۲۲۰ کیلومتری شهر ابوظبی برپا کند. این راکتورها با همکاری شرکت کره‌ای “الکتریک پاور” ساخته می‌شود و قرار است در سال ۲۰۱۷ به بهره‌برداری برسند و پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات برق تولید کنند.

آمریکا و امارات متحده عربی در سال ۲۰۰۹ یک توافقنامه همکاری هسته‌ای غیرنظامی امضا کردند. امارات متحده عربی تا به حال چندین قرارداد همکاری هسته‌ای با کشورهایی نظیر کره جنوبی، فرانسه و ژاپن امضا کرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.