امام جمعه سنقر: عزاداران حسینی بصیرت داشته و منحرف نشوند

۲۹ آبان ،

امام جمعه سنقر و کلیایی، گفت: مساله عاشورا، یک مساله دینی، سیاسی و عبادی است و ولایتمداری یکی از مهمترین درس‌هایی است که ما می‌توانیم از عاشورا کسب کنیم.

حجت‌الاسلام شمس‌الله برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص ایام عزاداری عاشورای حسینی، اظهار کرد: برای رسیدن به راه سعادت، خداوند مصباح الهدی و کشتی نجات را به ما معرفی کرده است و ما با درک مصباح الهدی (امام حسین (ع) ) می‌توانیم در راه سعادت بشری حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام همواره کسانی بوده‌اند که سعی داشته‌اند که انحرافاتی را وارد این دین آسمانی کنند و قطعا امروز هم کسانی می باشند که در مقابل مکتب سید الشهدا ایستاده‌اند.

امام جمعه سنقر و کلیایی اظهار کرد: هماهنگونه که در آن وقت یاران سید الشهدا بصیرت به خرج دادند و همراه امام به میدان رفته و به شهادت رسیدند امروز هم نیاز است که پیروان مکتب امام حسین (ع) بصیرت داشته و پشت خط ولایت که همان خط امام حسین (ع) است بایستند.

وی تصریح کرد: امروز کسانی می باشند که می‌خواهند اسلام را از راه امام حسین (ع) و قیام خونینش جدا کنند، لذا سینه زنان، زنجیر زنان و عزاداران سید الشهدا باید بصیرت داشته و منحرف نشوند.

برقراری همچنین در خصوص وجود بدعت‌ها و خرافات در مراسمات عزاداری سالار شهیدان، خاطرنشان کرد: بعضی از خرافات در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) سابقه دیرینه‌ای دارد و بعضی دیگر ممکن است که تازها وارد این مراسمات مذهبی شده باشد، لذا با این وجود باز هم نیاز است که پیروان امام حسین (ع) بصیرت داشته باشند.

امام جمعه سنقر و کلیایی اظهار کرد: اگر ما منکرگریز و معروف‌گرا باشیم می‌توانیم بدعت‌ها و خرافات را تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال آن می باشند که در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) نقطه ضعف‌هایی را از شیعیان به دست آورده و از آن استفاده کنند لذا پیروان امام حسین (ع) نباید اجازه چنین برداشت‌هایی را به دشمنان دهند.

امام جمعه سنقر و کلیایی در پایان، گفت: امروز پرچمدار مکتب عاشورا، مقام معظم رهبری می باشند و ما اگر بخواهیم ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهیم باید زیر پرچم ولایت قرار گیریم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.