امانت سپاری اثر مکس ارنست به بنیاد بیلر

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

در نشست کارشناس بنیاد بیلر با خبرنگاران مطرح شد؛

اثر مکس ارنست پس از مرمت قرار است در نمایشگاه سال ۲۰۲۴ موسسه مکس ارنست به امانت گرفته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست؛ کارشناس بنیاد بیلر ظهر امروز با حضور احسان آقایی سرپرست موه هنرهای معاصر تهران، علیرضا کریمی صارمی مدیر بخش بین الملل موزه ، حسن نوفرستی مسئول برنامه های هنری موزه هنرهای معاصر تهران در موزه معاصر برگزار شد.
براساس این گزارش احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، گفت: آثاری در قبل و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط موزه هنرهای معاصر تهران خریداری شده که می توان به آثار هنری از بنیاد بیلر اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آرشیوهای موزه ها نیاز به بازیگری دارد بر آن شدیم تا از کارشناسان بنیاد بیلر برای بازدید از آثار بیلر دعوت کنیم.
آقایی بیان کرد: اثری که از این هنرمند در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگه داری می شود دچار آسیب دیدگی شده است بنابراین از دو کارشناس بنیاد بیلر خواستیم تا برای ارزیابی به جهت مرمت این اثر به تهران بیاید.
الیورویک موزه دار ارشد بنیاد بیلر، گفت: آثار هنری در موزه ها نگه داری می شود پس از نیم قرن نیاز به مرمت دارد.
وی خاطر نشان کرد: بخش مهمی از اثر مکس ارنست در موزه هنرهای معاصر تهران نگه داری می شود و بخش های دیگری از آن نیز در موزه آلمان و مجموعه داران خصوصی نگه داری می شود.

*حفاظت بی نظیری از آثار موزه هنرهای معاصر تهران

موزه دار ارشد بنیاد بیلر گفت: خوشبختانه آثار هنری که در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگه داری می شود از محافظت خوبی برخوردار است بنابراین آثاری که در گنجینه موزه وجود دارد دچار آسیب دیدگی عمیق نمی شود.
وی تصریح کرد: اثر مکس ارنس دچار ترک خوردگی شده است و نیاز به مرمت دارد.
ویک خاطر نشان کرد: با تعاملاتی که با موزه هنرهای معاصر تهران خواهیم داشت و رایزنی هایی که صورت می گیرد بر آن هستیم تا پس از مرمت اثر مکس ارنست این اثر بی نظیر را که یکی از مهمترین بخش های نقاشی این هنرمند است را برای برگزاری نمایشگاهی در موسسه بیلر به امانت بگیریم.
وی گفت: نمایشگاه مکس ارنست سال ۲۰۲۴ در موسسه بیلر برگزار خواهد شد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.