امان: اجازه نمی‌دهیم اردن بهای حل‌وفصل مساله فلسطین باشد

۱۰م دیماه ،

دولت اردن با تاکید بر اینکه کشور فلسطین باید در خاک فلسطین تشکیل شود، اعلام کرد: اردن هیچ وقت اجازه نخواهد داد تا اردن بهای حل و فصل مساله فلسطین را بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی الریاض، سمیح المعایطه، وزیر اطلاع رسانی اردن اعلام کرد: اردن به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا اردن بهای حل و فصل مساله فلسطین را به نفع اسرائیل بپردازد و موضوع تشکیل کشور کنفدرالی مطرح نیست.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی پس از مذاکرات دبیرکل اتحادیه عرب با وزیر امور خارجه اردن گفت: کسی که باید بهای حل و فصل مساله سوریه را بپردازد اشغالگران اسرائیلی می باشند و اردن به هیچ وجه این مساله را قبول نخواهد کرد و سخنانی که مقام‌های تلاویو در این خصوص گفته‌اند حتی ارزش پاسخ‌ گفتن ندارد.

وی همچنین بر آمادگی کشورش برای مقابله با هرنوع تهدید خارجی تاکید کرد و گفت: ما برای رویارویی با تجاوزهای خارجی حتی اگر با استفاده از سلاح‌های شیمیایی باشد آماده‌ایم و اردن این حق را دارد که برای حمایت از کشور و ملتش هر اقدامی انجام دهد.

وزیر اطلاع رسانی اردن هرگونه ائتلاف نظامی با کشور دیگری را تکذیب کرد و عنوان داشت: اردن به اندازه کافی نیرومند است، سیاست ما این است که از استقرار امنیت در منطقه و کشورهای عربی حمایت کنیم.

المعایطه گفت: اردن خواستار این است که سوریه همواره متحد باقی بماند اما متاسفانه وجود ناامنی در این کشور سبب تاثیرات منفی بر وضعیت در اردن نیز شده است.

پیشتر خبرهایی مبنی اتحاد اردن، آمریکا و ترکیه برای حمله نظامی به سوریه انتشار یافته بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.