امروز وسعت ایران به مقیاس جغرافیایی نیست بلکه قله های فن آوری است

۲۳ آبان ،

امروز وسعت ایران به مقیاس جغرافیایی نیست بلکه قله های فن آوری است که قدرت کشور را می‌سازد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛‌ سلامی، جانشین فرمانده ی کل سپاه صبح امروز در مراسم اهدا جایزه دکترا به خانواده ی شهید تهرانی مقدم که در سالن همایش های دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد طی سخنرانی گفت: این بسیار ارزشمند است که شخصی هم درجه ی علمی داشته باشد و هم در عرصه ی ایمان رشد داشته باشد و این شهید بزرگوار هر دوی این را داشته است.

وی افزود: ما دو صفحه متفاوت از تاریخ ملت را تجربه کرده ایم در یک سو چهارچوب و سناریو نقشه ی جامع ذهنی قدرت های بزرگ را لمس کرده ایم و از سوی دیگر حداکثر پیروزی که در دامنه رشد توسعه علمی بود.

سلامی تصریح کرد: تا پیش از این حداکثر هویت فرهنگی ما در جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی نشان داده میشد و حتی قدرت ساخت گلوله ای کوچک را نداشتیم، حداکثر تصور ما از گردش ماهواره روی برگه های کاغذ خلاصه می‌شد و تصوری روشن در این خصوص نداشتیم بطوریکه همه هویت ملت ایران با افسردگی تاریخ توبیخ می‌شد و هیچ هویت مستقلی به نام ایران وجود نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه گفت:‌ بعد از انقلاب همه ی این سقف ها و دیوار ها که بر روی سر ما کشیده بودند شکست و فروپاشی آمریکا از آن نقطه آغاز شد، ولایت فقیه و اسلام دو عنصر اصلی ما بود که همه ی ارزش ها توسط این القاب شناخته می‌شد.

سلامی اظهار دآشت: شهید تهرانی مقدم کسی بود که ما را برای اولین بار مسافر فضا کرد و امروز دیگر وسعت ایران به مقیاس جغرافیایی نیست بلکه به قله های فناوری است که قدرت کشور را می‌سازد و این را شهید تهرانی مقدم برای ما آورد و هم اکنون ما می‌توانیم به داخل سلول نگاه کنیم و در مقابل قدرت ها با اقتدار بایستیم.

وی خاطر نشان کرد: تا کنون من هیچ کشوری را ندیدم که بتواند اثابت موشک بالستیک به یک شناور را تست کند و شهید تهرانی مقدم این کار را برای اولین بار انجام داد./ح 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.