امسال رکورد ریل گذاری در کشور شکسته می‌شود

با احداث ۱۰۰۰ کیلومتر خط آهن؛

مدیرکل روسازی و ساختمانهای فنی راه آهن گفت: امسال با احداث ۱۰۰۰ کیلومتر خط آهن، رکورد ریل گذاری در کشور شکسته می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا؛ احمدی مدیرکل روسازی و ساختمانهای فنی راه آهن اظهار داشت:این رکورد زنی با احداث ۱۰۰۰ کیلومتر خط آهن در قالب ۸ طرح اجرا خواهد شد.

وی ۸ محور گرگان –اینچه برون، تهران – همدان، خواف – هرات، مراغه – ارومیه، قزوین – رشت، ملایر – کرمانشاه، میانه – اردبیل، و میانه – تبریز را طرحهای در دست احداث برشمرد و افزود: ۲ محور گرگان – اینچه برون و خواف – هرات تا پایان سال و مابقی تا خرداد ۹۲ به بهره برداری می‌رسند.

مدیرکل روسازی و ساختمان‌های فنی راه آهن اظهار کرد: ۹۰ کیلومتر از محور گرگان – اینچه برون ریل گذاری شده که به کشور ترکمنستان وصل خواهد شد.

احمدی همچنین به‌میزان پیشرفت فیزیکی محور خواف – هرات اشاره کرد و افزود: در این محور هم ۹۰ کیلیومتر ریل گذاری صورت می‌پذیرد که به مرز افغانستان و در نهایت به هرات متصل می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: محور تهران – همدان هم با ۳۱۵ کیلومتر ریل گذاری، مرکز استان به پایتخت متصل می‌شود.

مدیرکل روسازی و ساختمان‌های فنی راه آهن گفت: ۱۶۰ کیلومتر از محور مراغه – ارومیه باقی مانده است یعنی تا مهاباد ریل گذاری شده و زمانی که به ارومیه برسد این مرکز استان به شبکه ریلی کشور وصل خواهد شد.

احمدی همچنین با اشاره به دیگر محورها و روند پیشرفت فیزیکی آنها تصریح کرد: با ریل گذاری محورهای قزوین – رشت به طول ۱۴۰ کیلومتر، ملایر – کرمانشاه به طول ۲۰۰ کیلومتر، میانه – اردبیل به طول ۸۰ کیلومتر و میانه – تبریز انشاالله رکورد ریل گذاری امسال شکسته خواهد شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.