امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم قضایی

۱۲م آذر ،

به منظور توسعه همکاری‌های دوجانبه، تفاهم‌نامه همکاری سازمان پزشکی قانونی کشور و دانشگاه علوم قضایی به امضای دکتر شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور و دکتر ره‌پیک رییس دانشگاه علوم قضایی رسید.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، تفاهم نامه مذکور در راستای هم‌افزایی امکانات، استفاده مطلوب از توانمندی های دو طرف در امور آموزشی و پژوهشی، زمینه سازی برای رفع مشکلات دستگاه قضایی و ارائه خدمات مؤثرتر به مدت دو سال بین سازمان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم قضایی منعقد شد.

دکتر شجاعی در این مراسم با اشاره به فعالیت نیروهای با تجربه و با انگیزه در سازمان،‌امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم قضایی را زمیته ساز رشد و بالندگی نیروها و به تبع آن ارتقای علمی سازمان دانست و ابارز امیدواری کرد هر دو مجموعه از برکات این همکاری بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر تخصصی بودن فعالیت‌ها در سازمان پزشکی قانونی و نیاز جدی به تربیت نیروهای متخصص برای رفع کاستی های سازمان در این بخش، بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه علوم قضایی را فرصتی مناسب در راستای تحقق این امر دانست.

دکتر ره‌پیک نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری از مدیران دو مجموعه خواست با برگزاری جلسات مشترک و برنامه‌ریزی مناسب زمینه برداشته شدن گام‌های عملی در راستای اجرای این تفاهم‌نامه را فراهم کنند.

در این نشست همچنین بر راه‌اندازی رشته‌های تخصصی مرتبط با پزشکی قانونی و تأسیس دانشگاه علوم پزشکی قانونی تأکید شد.

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه همکاری مقرر شد طرفین طی دو سال نسبت به تأمین اهداف تعیین شده مانند توسعه مبادلات علمی، تبادل استادان و استفاده هرچه بیشتر دانشگاه از متخصصان سازمان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی در سازمان برای دانشجویانی که درس پزشکی قانونی را اخذ می کنند، برگزاری کارگاه‌های موزشی در سازمان برای کارآموزان قضایی،‌ برگزاری دوره‌های کوتاه مدت حقوقی از جمله حقوق پزشکی برای متخصصان و کارکنان سازمان به وسیله دانشگاه، مشارکت در برگزاری سمینارهای علمی و تخصصی و ….. اقدام کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.