امضای دیجیتال در کارت هوشمند ملی

جام جم آنلاین: رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: امضای دیجیتال در کارت هوشمند ملی حول محور شناسایی افراد بدون حضور فیزیکی و در فضای مجازی بوده و این امضا به عنوان یک آیتم حفاظتی شخصی و غیرقابل انکار تلقی می شود.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از سازمان ثبت احوال کشور، محمد ناظمی اردکانی با بیان مطلب فوق،افزود: این امضا با در بر داشتن اطلاعات شخصی هر فرد مانند «کد ملی» و اثر انگشت قابل انتقال نیست و به منزله هویت فردی است.

وی اظهارداشت: زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح در حال بررسی است و تا شش ماهه نخست سال جاری تکمیل می شود و اعتبارات لازم این منظور نیز تامین شده است.

رییس سازمان ثبت احوال اضافه کرد: اگر مسایل این پروژه روال طبیعی خود را طی کند در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کارت هوشمند، فصلی نوین در مدرنیزه کردن فضای سازمان ثبت احوال است، اظهارداشت: کارت هوشمند کلید شناسایی افراد در فضای مجازی است و با اجرای این طرح ۱۲۰ میلیون سند سجلی مکانیزه می شود.

ناظمی اردکانی گفت: زیرساخت های این طرح در دست تکمیل است و در شش ماه دوم امسال در صورت طی کردن روال طبیعی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در صورت اجرای این طرح و مکانیزه شدن سازمان ثبت احوال روند بسیاری از امور تسریع می یابد و در مقابل رضایت ارباب رجوع را نیز تامین می کند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور، شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال را از کاربردهای اصلی این کارت عنوان کرد. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.