امضای تفاهمنامه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در کرمان

صبح امروز توسط دبیر جشنواره و استاندار کرمان صورت گرفت/

سینماپرس-گروه سینما/ صبح امروز طی مراسمی با حضور محمد خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس واسماعیل نجار استاندار کرمان تفاهمنامه برگزاری این رویداد مهم ملی، منطقه ای و بین المللی در شهر کرمان امضا شد.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: دقایقی پیش تفاهم نامه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بین استاندار کرمان و مسوول و دبیر این جشنواره امضا شد.

در این مراسم اسماعیل نجار استاندار کرمان در سخنانی گفت:هشت سال دفاع مقدس زوایای مختلفی داشته است،به رغم کارهای بسیار زیادی که در حوزه های مختلف و با محوریت دفاع مقدس صورت گرفته است،اما تنها بخش کوچکی ازاتفاقات و حوادث تلخ و شیرین دوران دفاع مقدس منعکس شده است.

وی ادامه داد:جشنواره فیلم مقاومت اتفاق خجسته ای است تا در حوزه هنر سینما ،بیش از پیش به ابعاد مختلف حماسه دفاع مقدس از منظر های متفاوت پرداخته شود.

خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز، در سخنانش تصریح کرد: یکی از دلایل انتخاب استان کرمان به عنوان میزبان این دوره از جشنواره،علاقه مندی و حمایت جدی تری بود که در استان کرمان در خصوص برپایی این جشنواره شاهد ان بودیم.

وی با اشاره به بخشهای مختلف جشنواره امسال گفت: در بخش بین الملل تا کنون ۱۷۸ فیلم از ۵۰ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

خزاعی گفت: که جشنواره امسال ‌در بخش های مختلفی از جمله مسابقه ایران، فیلم های کوتاه، مستند، سینمای بیداری، بخش شهدای ترور، قلم طلایی، بزرگداشت ها، نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و جلسات نقد و بررسی فیام ها برپا می شود.

دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همچنین، خاطرنشان ساخت: با توجه به تمایل و شرایط استان کرمان، در نشستی مشترک با آقای نجار استاندار محترم کرمان به ارزیابی شرایط این استان برای میزبانی پرداخته ایم و پیش بینی می شود جشنواره دوازدهم مقاومت در ابعادی وسیع و باشکوه متناسب با شان والا و مفاهیم بلند مقاومت و دفاع مقدس به اجرا در آید.

خزاعی عنوان کرد: انتقال جشنواره فیلم مقاومت به استان کرمان شرایطی را فراهم می آورد تا ضمن تمرکززدایی از تهران، از ظرفیت های خوب و بالایی این استان و قابلیت های بومی و مردمی بهره ببریم مضافاَ، اینکه جشنواره برکاتی را با خود دارد که قطعا، زمینه های توسعه و پویایی و نشاط اجتماعی و معنوی را در استان ارتقا می بخشد.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره در کرمان قطعا، به توسعه و گسترش امکانات زیرساختی سینما کمک خواهد کرد و این دغدغه هم وجود داشت که برای برگزاری جشنواره به سراغ استان هایی برویم که در سال های اخیر چنین رویدادهایی را تجربه نکرده اند و این حرکت فی نفسه باعث توسعه و احیای ظرفیت های سینمایی در استان می شود.

محمدرضا شرف الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که در این مراسم حضور داشت طی سخانانی عنوان کرد: فلسفه عملی تفکر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس نمود پیدا کرد و دامنه همین تفکر و اندیشه هم اکنون نیز به خارج از مرزهای ایران اسلامی راه پیدا کرده است.

وی افزود: اگر به موضوع دفاع مقدس و بیداری اسلامی می پردازیم به لحاظ اصالتی است که در انها وجود دارد و به انها قائل هستیم.

احمد سعیدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در سخنانش گفت: دفاع مقدس به لحاظ مضمون و دستمایه های فکری و عقیدتی منبعی عظیم برای هنرمندان و به ویژه فیلم سازان است تا از طریق هنر، فرهنگ انقلاب اسلامی را به جهان بیش از پیش معرفی نمایند.

دوازدهمین جشنواره فیلم مقاومت با حضور جمعی از هنرمندان و فیلم سازان ،منتقدان و خبرنگاران و دبیران جشنوارهای خارجی و هنرمندان و اهالی سینمای کشور از سوم مهرماه سالجاری به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح.گ/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۱۳۹


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.