امضای تفاهم‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان خراسان رضوی و هرات

۱۱اردیبهشت،

3-1147.jpg

استاندار خراسان رضوی از هرات بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از هرات، محمدحسین فروزان مهر – استاندار خراسان رضوی – در طی یک سفر رسمی روز قبل وارد هرات شد.

مقامات محلی هرات می‌گویند این سفر به درخواست مشخص داوود صبا – استاندار هرات – و برای تحکیم هرچه بیشتر روابط و گسترش فعالیتهای اقتصادی و سازندگی صورت گرفته است.

گفته شده قرار است تا پس از نشست‌های طرفین دو کشور، تفاهمنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و سازندگی به امضاء برسد.

محی‌الدین نوری – سخنگوی دولت محلی استان هرات در غرب افغانستان – در یک نشست خبری گفت: این هیات رسمی که به ریاست مهندس محمد حسین فروزان مهر، استاندار خراسان رضوی، وارد هرات شده‌اند؛ قرار است تا به مدت دو روز در هرات باقی مانده و بر روی مسائل انکشافی با اداره محلی این استان گفت‌وگو کنند.

به گفته او رشد، اقتصادی، فرهنگی و برنامه‌هایی از جمله، گسترش زراعت، مبادلات علمی و بیابان‌زدایی از مباحثی است که در این سفر به آن پرداخته خواهد شد.

وی افزود: بر این علاوه قرار است تا بر روی ایجاد رفاهیت‌های بازرگانی از جمله رفع مشکلات روادید برای تاجران بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

به گفته نوری این هیات پس از آن وارد هرات شده‌اند که در سال قبل استاندار هرات به همراه شماری از اعضای رهبری این استان به خراسان رضوی سفر کرده بودند و برروی تحکیم روابط گفت‌وگو صورت گرفته بود.

این مقام دولتی در هرات همچنان این سفر را سرآغاز از سرگیری ارتباطات نیک و حسنه میان دو استان هم مرز عنوان می‌کند.

بیشترین اجناس وارداتی از جمهوری اسلامی ایران از طریق خراسان رضوی و هرات وارد افغانستان می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.