امضای تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون پهلوانی و دانشگاه اصفهان

۳۱اردیبهشت،

تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و دانشگاه اصفهان به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، در این تفاهم‌نامه که به امضای محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون زورخانه ای و دکتر محمدحسین رامشت رییس دانشگاه اصفهان رسید، دانشگاه اصفهان متعهد شد که برنامه درسی رشته‌های مرتبط با ورزش پهلوانی را با نظر متخصصان دانشگاهی تدوین کرده و به تصویب وزارت علوم تحقیقات و فناوری برساند.

همچنین قرار شد دانشگاه اصفهان در هر سال پنج نفر از واجدین شرایط را با معرفی فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای پذیرش کرده و تربیت نماید.

فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای هم متعهد شد امکانات و تجهیزات لازم را برای تربیت دانشجو در اختیار دانشگاه اصفهان قرار دهد.

همچنین در این زمینه فدراسیون متعهد شد مقدمات لازم مانند طراحی، نقشه و اجرا را تا ۲۲ خرداد برای کلنگ‌زنی زورخانه دانشگاه اصفهان فراهم نماید.

همچنین دانشگاه اصفهان متعهد شد دوره‌های کوتاه مدت برای مربیان و مدرسان فدراسیون برگزار کند و فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای متعهد شد هزینه‌های طراحی و برنامه‌ریزی را به صورت مشترک با دانشگاه اصفهان انجام دهد.

در این ارتباط محمدرضا طالقانی رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان با مطلوب ارزیابی کردن امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه با دانشگاه اصفهان آغازی برای علمی شدن ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح کشور باشد.

وی افزود: در آستانه میلاد امیرالمومنین (ع)، موزه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در تهران راه‌اندازی می‌شود.

طالقانی در پاسخ به این سوال که ارتباط فدراسیون جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای با فدراسیون بین المللی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای چطور است گفت: ساختمانی برای ما مهیا شده که در طبقه‌ای از آن رییس فدراسیون جهانی و در طبقه‌ای دیگر من حضور دارم و به این وسیله ارتباط خوبی با فدراسیون جهانی برقرار کرده‌ایم.

دکتر محمدحسین رامشت رییس دانشگاه اصفهان در ارتباط با این تفاهم‌نامه اظهار کرد: با ایجاد یک کارگروه سعی خواهیم کرد برنامه‌های بیشتری را در دانشگاه اصفهان داشته باشیم و در این ارتباط از اساتید مختلف این حوزه استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: به این سبب که رشته‌های ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای با حوزه‌های الهیات و ادبیات مرتبط است دانشگاه اصفهان می‌تواند مکان مناسبی برای پرورش ورزشکاران این رشته‌ها باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.