امضای قرارداد یکی از بزرگترین کارخانه‌های احیای کشور با تام ایران خودرو

۱۵ام بهمن ،

امضای قرارداد یکی از بزرگترین کارخانه‌های احیای کشور با شرکت تام

قرارداد احداث کارخانه احیای فولاد اردکان میان مجتمع فولاد اردکان (ARSCO) و شرکت تام ایران‌خودرو به امضا رسید.

روابط عمومی شرکت تام ایران خودرو، این کارخانه با ظرفیت تولید ۹۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال و با تکنولوژی میدرکس در ۳۵ کیلومتری شهر اردکان و در مجاورت کارخانه گندله سازی اردکان و کارخانه‌های فولاد غدیر و فولاد ارفع احداث خواهد شد.

مدت زمان عملیات اجرایی احداث این طرح ۲۹ ماه تعیین شده است.

نکته قابل توجه در این پروژه، افزایش ظرفیت عملیاتی معمول کارخانه از ۸۰۰ هزار تن به ۹۶۰ هزار تن در سال بوده که با تسلط بر تکنولوژی میدرکس و بومی‌سازی آن در کشور صورت پذیرفته است.

شرکت تام ایران خودرو در مشارکتی با شرکت مهندسی فن‌آور معادن و فلزات (MMTE) به عنوان پیمانکار این قرارداد معرفی شده و اجرای بخش‌های سیویل و سازه، انجام خدمات مهندسی و تامین کالا تجهیزات، مواد مصرفی، قطعات یدکی در بخش‌های توزیع برق، تصفیه آب، انتقال مواد ورودی و ذخیره مواد خروجی، ارایه خدمات نصب و راه‌اندازی تجهیزات این پروژه، به همراه خدمات دوره گارانتی و خدمات پس از فروش را برعهده خواهد داشت.

کارخانه احیای مستقیم آهن اسفنجی اردکان به منظور توسعه صنایع آهن و فولاد کشور در راستای چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه اقتصادی احداث شده است و پس از راه‌اندازی آن، آهن اسفنجی تولید شده در اختیار واحدهای فولادسازی مجاور جهت تولید فولاد قرار خواهد گرفت. هدف از اجرای این طرح افزایش تولید آهن اسفنجی، تامین مواد اولیه کارخانه‌های فولاد کشور، ایجاد زمینه صادرات به خارج از کشور و جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز به خارج از کشور بوده است.

لازم به ذکر است که فعالیت شرکت تام برای امور اجرایی این پروژه طبق قرارداد early work  از خردادماه امسال آغاز شده است .

یکشنبه ۱۵ بهمن   ۱۵:۲۲

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.