امنیت پایدار بدون مشارکت مردم محقق نمی شود

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس،سردار’ بهمن کارگر’ در گفت و گویی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: نیروی انتظامی در حوزه مأموریت خود همه تلاش خود را برای تحقق این شعار بکار بسته است.

وی به اقدامات نیروی انتظامی در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر رویکرد نیروی انتظامی به فعالیت های اجتماعی و جلب مشارکت های مردمی باعث شده اعتماد مردم به پلیس افزایش یابد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی اعتماد مردم به عملکرد پلیس را مهم ترین سرمایه این نیرو دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی هیچگاه خود را جدا از مردم ندیده و همواره در کنار آنها و با همیاری شهروندان در راستای تحقق امینت پایدار در جامعه گام بر می دارد.

وی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی اطمینان خاطر جامعه در قبال تحولات عادی و تحرکات عمدی معطوف به سلامت و هویت خود است،تصریح کرد این امنیت تولید اجتماعی است و همه دستگاه ها و سازمان ها در تحقق آن سهم دارند.

سردار کارگر اضافه کرد:نیروی انتظامی بر حسب وظایف ذاتی خود در زمینه آموزش همگانی، پیشگیری و مقابله با آسیب‎ها و ناهنجاری‎های اجتماعی با هدف تأمین امنیت اقشار مختلف جامعه در برابر آسیب‎ها و ناهنجاری‎های اجتماعی از طریق آموزش عمومی اقدام به جلب مشارکت سازمان‎های دولتی و غیردولتی و آحاد مردم می کند.

‎معاون اجتماعی نیروی انتظامی گسترش همکاری بین بخشی، درون ‎سازمانی و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی برای حفظ و ارتقای امنیت پایدار و پیشگیری از ناهنجاری‎های اجتماعی را حائز اهمیت دانست و گفت: همه این اقدامات در راستای ارتقای سطح امنیت در جامعه صورت می گیرد.

سردار کارگر نقش و جایگاه مشارکت عمومی در موفقیت نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت جامعه را یادآور شد و گفت: هیچ سازمانی بدون همکاری و همراهی مردم در ماموریت های محوله موفق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه احترام به قانون و عمل به آن از مهم ترین راهکارهای کنترل رفتار های اجتماعی بشمار می رود ادامه داد: تحقق فرهنگ پاسخگویی به مطالبات مردم در گرو این است که سازمان ها و نهادها به وظایف خود در چارچوب قانون عمل کنند.

سردار کارگر با اشاره به اینکه نیروی انتظامی امسال شعار’بهار من امنیت و رضایت تو’ را سرلوحه مأموریت های خود قرار داده است،اظهار داشت:تمام فعالیت های پلیس در حوزه اجتماعی از جمله طرح امنیت اخلاقی در راستای ارتقای سطح احساس امنیت در جامعه است.

اجتمام**۷۰۲۹ **‌۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۹۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.